PMS Automech Racing Team Raih Tempat Ke-5!

Politeknik Muadzam Shah telah berjaya mencatat kedudukan di tempat ke-5 dari 36 jentera yang dipertandingkan merangkumi 24 institusi pendidikan IPTA dan IPTS seluruh Malaysia.

Pelajar Politeknik Muadzam Shah Cipta E-Tajwid Untuk Android!

Boleh dikatakan terdapat pelbagai aplikasi bercorak pembelajaran agama untuk para pengguna Android, dan salah satunya adalah aplikasi E-Tajwid untuk Android.

Pekan Sungai Lembing Bakal Bandar Pelancongan!

"Pekan Sungai Lembing Bakal Bandar Pelancongan" berjaya memasuki ruangan Berita Harian pada 22 Mac 2013 yang lalu.

Program Imam Muda Musim 1 Politeknik Muadzam Shah!

Sekalung tahniah kepada penganjur program yang begitu bermanfaat ini.

Malam Sejuta Bintang PMS Berlangsung Meriah!

Malam Sejuta Bintang Berlangsung Meriah

Showing posts with label bayar hutang. Show all posts
Showing posts with label bayar hutang. Show all posts

Edisi Informasi! Bulan Februari adalah Bulan Paling Menyeksakan Aku!

Oleh Kaki Wayang on

Astaghfirullahalazim..apa yang aku mengarut ni..bukan apa..bulan ni terasa akan kemiskinan yang melanda..hahaha..apa taknya, bulan ni banyak sangat duit nak kena guna..dengan duit kete, duit rumah lagi (al-maklumlah baru je beli rumah)..kalau murah tak pe..”bapok” mahal (tapi tetap nak beli..sape soh! Menyahut seruan kerajaan kan “RUMAH PERTAMAKU”) Sila muntah hijo yer..dah lah janji nak setelkan pinjaman perumahan tu dalam seminggu..ni dah nak sebulan dah..macam tulah pemaju..sebelum dapat duit macam-macam yang dijanjikan..bila dah dapat duit semua janji tinggal janji je..

Tu tak pe lagi..dah lah gaji lambat bulan ni (padahal tarikh sama je tiap bulan)..tak lah..sebab gaji bulan lepas awal sangat..tu yang cepat sangat habis..dan aku rasa gaji yang tak seberapa tu dalam minggu ni rasanya habis dalam seminggu je kot..dah lah adik aku pula nak pinjam..alamat kurus keringlah aku nanti..makan pun tak cukup..nak beli paper pun tak mampu..

Sat..sat..nak “interprem” jap..

Mode: Korek tabung nak beli Newspaper No. 1 negara katenyer..

Takde duit tak pe yang penting menang gaya..thanks to Yazid yer sebab bagi pinjam “spek” Ray Ban dia yang mahal tu untuk ambik gambar..

P/s: Terharu nak nangis(ayat gedik yazid) sebab Yazid belanja “singgit” nak makan tadi..dahlah cashier tu macam nak menindas orang tadi..biasa aku makan RM6 (sebab ada Ikan Patin yerrr) tetiba harga hari ni RM7..seb baek ada Yazid yang kaya hari ni..
Sila baca selanjutnyaEdisi Informasi! Bulan Februari adalah Bulan Paling Menyeksakan Aku!

Edisi Sentap! Gara-gara tak bayar hutang..inilah jadinya!

Oleh Kaki Wayang on

LELAKI yang terdesak mengancam mengelar tebusannya.

LELAKI yang terdesak mengancam mengelar tebusannya. 

Seorang lelaki mengancam untuk membunuh tebusannya dalam dalam satu kejadian yang berkait dengan kegagalan mangsa membayar hutang. Kerana kecewa, lelaki bernama Peak itu menahan tebusan terbabit dan meletakkan parang pada lehernya di pinggir Bangkok.

Peak yang menghidap sakit buah pinggang, begitu terdesak untuk mendapatkan wang bagi membayar rawatan atau untuk membeli ubat apabila dia melakukan tindakan drastik itu. Polis menghabiskan masa 30 minit memujuk lelaki berkenaan yang mendakwa tebusannya tidak membayar wang yang dipinjamkannya dan dia memerlukan wang itu untuk rawatan.

Selepas berjaya mententeramkannya, polis membawa Peak ke balai polis untuk mendakwanya. Tebusan itu dibebaskan tanpa mengalami kecederaan.

P/s: Sebenarnya cara ni boleh dibuat kat orang yang tak nak bayar hutang..asyik nak meminjam je..janji akhir bulan nak bayar..bila sampai masa yang dinantikan extend sebulan lagi sampailah setahun..sengal punyer orang!!!

Sila baca selanjutnyaEdisi Sentap! Gara-gara tak bayar hutang..inilah jadinya!

Betol-betol Hangat! Nantilah Bayar!

Oleh Kaki Wayang on

http://4.bp.blogspot.com/-My_Hgh8aRO0/TeSIsL1tlRI/AAAAAAAABhk/lpYCCV-WoVU/s1600/hutang.gif

Entri pilihan malam ni..Hutang, suka bertangguh..pandai pinjam tapi tak pandai bayar..pinjam sedap, dah pinjam 80 juta alasan diberi..aku ada sorang kawan kalau bab bagi pinjam duit memang sangat baik hati..bukan setakat ratus-ratus tau..ribu riban jugalah..

Masalahnya bila dah bagi pinjam tu tak nak bayar balik..pelbagai alasan yang dia bagi semuanya sebab nak elak dari bayar hutang..bulan ni tak dapat nak bayar hutang lah..bulan ni claim tak masuk..ni jelaa alasannya setiap bulan..ntah la claim tu bila agaknya masuk..kalau dah masuk sekarang tak payah lah bayar dulu tapi kalau dah masuk bayarlah..bukan nak tunggu gaji bulan depan lepas tu alasan yang sama diulang lagi..

http://2.bp.blogspot.com/_GE4MrWCmLGs/TU_GS9M5GeI/AAAAAAAAAHI/c2mjo7L1lRg/s1600/hutang.png

Kalau macam tu laa sampai bila-bila pun hutang tak kan habis nak bayar..tak kisahlah nak bayar RM100.00 je dulu ke..dia tak tahu orang bagai nak mati siap ikat perut sebab tak de duit nak makan..aku kalau bab berhutang ni memang sangat takut..takut mati tak dapat bayar hutang..
BBH rasa kengkawan yang lain pown kalau tak semua tapi segelintir daripada kita pasti akan alami benda yang sama..aku yang tak berapa nak ada duit pown masih mampu nak bayar hutang (hutang kad kredit)..aku tak lah kaya sangat pown..masih lagi terkejar-kejar, terikat nak berjimat..tapi orang tu..dah tau gaji tak besar mana..claim tak dapat..merokok bukan main..boleh pula beli sampai berkotak-kotak sehari..sampai hujung bulan..1 sen pun tak bayar..Hangin betol malam ni..

P/s: harap-harap orang yang terlibat dan berkenaan itew baca dan sedar akan kesalahannya
Sila baca selanjutnyaBetol-betol Hangat! Nantilah Bayar!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...