Edisi Terkini! Tahniah, Bayaran Balik PTPTN Diberhentikan, Berita Baik atau Buruk?

Oleh Kaki Wayang on


Bayaran Balik PTPTN Diberhentikan. Alhamdulillah! Bayaran balik PTPTN diberhentikan. Berita baik buat seluruh peminjam PTPTN. Alangkah indah dan gembira sekiranya berita dan tajuk tersebut benar. Alangkah bahagianya apabila tidak lagi perlu membayar balik pinjaman PTPTN. Alangkah seronoknya apabila tiap bulan tengok slip gaji, tak de pun potongan dari Biro Angkasa (bayaran balik pinjaman PTPTN).

#sedih!

Jangan nak mimpi okeh! Bayaran balik PTPTN melalui kaedah potongan gaji oleh Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN) sahaja yang akan diberhentikan. Menerusi pengumuman tersebut, selepas ini semua peminjam PTPTN perlu membayar balik pinjaman berkenaan secara terus ke PTPTN.

Mana-mana majikan yang menggunakan perkhidmatan bayaran balik PTPTN mellui kaedah pemotongan gaji perlulah berhubung terus dengan pihak PTPTN dan mengemukakan bayaran tersebut di alamat seperti di bawah:

Ketua Eksekutif,
Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional,
Lot G2, Wisma Chase Perdana,
Off Jalan Semantan, Damansara Heights,
50490 Kuala Lumpur

Pada yang masih bermimpi dan musykil bolehlah berhubung terus dengan pihak PTPTN:

Talian PTPTN: 03-20986484 / 03-20987336 / 03-20986462

Ingat yer..HUTANG tu WAJIB bayar.

Mengenai Penulis:

Kaki Wayang mula terlibat dan serius dalam dunia penulisan kreatif sejak tahun 2006. Beliau juga terlibat dalam penciptaan lagu dan lirik lagu Nasyid dan pernah menjulang nama Politeknik Muadzam Shah apabila menjuarai Pertandingan Lagu-lagu Patriotik di PNM, Kuala Lumpur pada tahun 2007.

Ikuti perkembangan terbaru beliau melalui @ Blog Paling Hangat! | Facebook

Comments
0 Comments

{ 0 Komen Membina!... read them below or add one }

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...