Edisi Sentap! Wanita Suka Selfie Dan Muat Naik Gambar Ke Laman Sosial Bukan Calon Isteri Terbaik!

Oleh Kaki Wayang on

Dewasa ini, menjadi kebiasaan sang wanita begitu suka untuk mengambil gambar diri sendiri (selfie) dan kemudiannya memuat naik gambar tersebut di laman sosial seperti Facebook, Twitter, WeChat, Line mahupun Instagram. Hal ini begitu membimbangkan pelbagai pihak. 


Kadang-kadang bila dikemukakan soalan kepada sang lelaki, apakah ciri-ciri calon isteri yang menjadi idaman kamu? Sudah tentu dijawabnya yang cantik, yang berharta, beragama, dan sebagainya. Tapi tahukah kamu bahawa begitu ramai wanita yang lebih suka mengambil gambar sendiri dan kemudiannya memuat naik gambar tersebut ke laman sosial? Adakah wanita seperti ini menjadi pilihan kamu?

“Dan janganlah menampakkan perhiasannya kecuali kepada suami mereka atau ayah mereka atau ayah suami mereka atau putra-putra mereka atau putra-putra suami mereka atau saudara-saudara laki-laki mereka atau putra-putra saudara lelaki mereka atau putra-putra saudara perempuan mereka atau wanita-wanita Islam atau budak-budak yang mereka miliki atau pelayan-pelayan laki-laki yang tidak mempunyai keinginan (terhadap wanita) atau anak-anak yang belum mengerti tentang aurat wanita dan janganlah mereka memukulkan kakinya agar diketahui perhiasan yang mereka sembunyikan.” (An-Nur: 31).

Jangan ingat bila dah ada artikel seperti ini, kamu (lelaki) menghentam wanita pula. Apabila berlakunya kemungkaran, maka tegurlah. Semoga hatinya tergerak untuk berubah. Tundukkan pandangan anda. Kerana bukan sahaja calon isteri yang dicari, tetapi wanita juga perlu mencari calon suami yang terbaik yang mampu membimbing mereka ke jalan Allah SWT.

Mengenai Penulis:

Kaki Wayang mula terlibat dan serius dalam dunia penulisan kreatif sejak tahun 2006. Beliau juga terlibat dalam penciptaan lagu dan lirik lagu Nasyid dan pernah menjulang nama Politeknik Muadzam Shah apabila menjuarai Pertandingan Lagu-lagu Patriotik di PNM, Kuala Lumpur pada tahun 2007.

Ikuti perkembangan terbaru beliau melalui @ Blog Paling Hangat! | Facebook

Comments
0 Comments

{ 0 Komen Membina!... read them below or add one }

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...