Edisi Khas! Harimau Malaya membaham EGO Sang Garuda!

Oleh Kaki Wayang on



Layanan teruk, Isyarat lucah, lagu Negaraku diejek, tidak dihormati oleh rakyat Indonesia antara layanan yang diberikan oleh seluruh warga Indonesia kepada Pasukan Malaysia sepanjang Pasukan Malaysia berada di bumi Indonesia ketika menyertai Sukan Sea 2011 Jakarta dan Palembang..sampai disuatu ketika pasukan Malaysia terpaksa menaiki “Barracuda” bagi mengelak daripada perkara yang tidak diingini berlaku.

 
Berbekalkan semangat juang tinggi merupakan satu-satunya senjata yang digunakan oleh Pasukan Harimau Malaya apabila berhadapan dengan lebih 180,000 penyokong Indonesia dalam perlawanan Akhir Bolasepak Sukan Sea 2011 bagi menentukan pingat emas bolasepak iaitu ibu sukan dan ibu pingat di Sukan Sea.

 
Terdahulu Myanmar merupakan pasukan yang berjaya menggondol pingat gangsa apabila mengalahkan Vietnam 4-1. Berbalik kepada episode ngeri Indonesia dan episode suka Malaysia..Malaysia sebenarnya pasukan pilihan bagi pertandingan kali ini setelah berjaya menggondol pingat emas pada temasya yang sama yang pada ketika itu diadakan di Laos pada tahun 2009..dan pada kali ini Harimau Muda (Malaya) sekali lagi dapat mempertahankan Pingat Emas yang dimenangi sebelum ini apabila menewaskan Indonesia 4-3 melalui sepakan penalty setelah terikat 1-1 selepas tamat perlawanan..

 
Sepanjang 120 minit perlawanan pelbagai rasa, luahan dan kelakuan kurang waras dapat dilihat dan dirasakan oleh seluruh warga Malaysia..antaranya..ada yang lemah jantung, takut nak tengok bilamana pemain Malaysia mengambil sepakan penalty, gembira tatkala pemain Indonesia gagal menjaringkan gol, mengutuk dan mencemuh dan macam-macam lagi..siap ada yang berlari masuk ke bilik dek tidak mampu untuk melihat sekiranya pasukan Malaysia kalah..


 Namun semua perasaan itu kembali hilang dan ceria apabila Badrol Bahtiar menjadi wira Malaysia pada perlawanan itu..walaupun sepakan beliau dapat ditmpan oleh penjaga gol Indonesia namun ianya tidak mampu menghalang bola sepakan Badrol Bahtiar dari bergolek masuk ke pintu gol Indonesia..seriau dibuatnya..tangisan gembira, syukur dan macam-macam lagi mengiringi kejayaan Malaysia..


Diketika lagu Negaraku dikumandangkan kita masih mampu melihat penyokong Indonesia yang tidak berdiri dan tidak menghormati apabila lagu kebangsaan dikumandangkan..Apapun tahniah Malaysia kerana mampu melenyapkan Ego Sang Garuda..amekawwwwwwwww!!!!

Mengenai Penulis:

Kaki Wayang mula terlibat dan serius dalam dunia penulisan kreatif sejak tahun 2006. Beliau juga terlibat dalam penciptaan lagu dan lirik lagu Nasyid dan pernah menjulang nama Politeknik Muadzam Shah apabila menjuarai Pertandingan Lagu-lagu Patriotik di PNM, Kuala Lumpur pada tahun 2007.

Ikuti perkembangan terbaru beliau melalui @ Blog Paling Hangat! | Facebook

Comments
0 Comments

{ 0 Komen Membina!... read them below or add one }

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...