Edisi Sentap! Amalina Che Bakri, pelajar cemerlang SPM 17A1 kini sudah tidak bertudung

Oleh Kaki Wayang on

Hakikatnya perkara ini sudah tersebar meluas seantero dunia Internet,dan ianya telah menjadi perbualan panas di’kalangan pengguna laman sosial Facebook dan Twitter.Mungkin nama Nur Amalina Che Bakri kian pudar di’ingatan sesetengah pihak tentang hasil kejayaan membangga’kan beliau dalam bidang akademik tatkala memperolehi 17′A’1 dalam SPM tahun 2004 yang lalu.


Mengimbas kembali sejarah pencapaian lalu,Nur Amalina berjaya mendapat A1 dalam 17 mata pelajaran iaitu Bahasa Melayu, Bahasa Inggeris, Sejarah, Matematik Moden, Biologi, Kimia, Fizik, Ekonomi Asas, Perdagangan, Prinsip Akaun, Sains Teras, Pendidikan Seni, Tasawur Islam, Kesusasteraan Melayu, Bahasa Inggeris Teknologi, Pendidikan Islam dan Matematik Tambahan.

Pembuka tahun 2012, sekali lagi Amalina Che Bakri dihangat berita sensasi apabila beberapa keping gambarnya di laman Facebook dijadikan bahan isu kenapa dia sudah tidak bertudung. Realitinya berpandukan kepada gambar yang tersebar meluas ‘di’internet ini, jelas menampakan perubahan drastik tentang penampilan beliau di’luar negara. Mungkin, adakah ini satu anjakan paradigma yang akan berlaku jikalau seseorang itu menyambung pelajaran di’luar negara?







Difahamkan gambar yang tersebar ini adalah dari sumber Facebook Amalina Che Bakri danFacebook miliknya telah’pun di’delete.

Kredit: Bulan Purnama

Mengenai Penulis:

Kaki Wayang mula terlibat dan serius dalam dunia penulisan kreatif sejak tahun 2006. Beliau juga terlibat dalam penciptaan lagu dan lirik lagu Nasyid dan pernah menjulang nama Politeknik Muadzam Shah apabila menjuarai Pertandingan Lagu-lagu Patriotik di PNM, Kuala Lumpur pada tahun 2007.

Ikuti perkembangan terbaru beliau melalui @ Blog Paling Hangat! | Facebook

Comments
0 Comments

{ 0 Komen Membina!... read them below or add one }

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...