Edisi Sentap! Cara Mudah Pakai Tudung Trend Terkini!

Aku harus menggiakan dan berterus terang yang aku sangat sukakan entri ini..entri pilihan pada kali ini adalah entri Kak Senduk..jom baca yer..ini merupakan Entri Pilihan Blog Betol-betol Hangat kali ini!



Cara pakai tudung ni mudah je...anak tudung..belasah je anak tudung apa...pin bawah dagu..kelepet tepi..amik cincin masuk ujung tudung tarik...siap..selalunya makcik2 banyak pakai style tudung ni....



Tudung ni pulak mmg biase...makcik2 nak pi sebeleh umah ..kuar2 jalan2..tudung bawal katanya...ujung tudung selempang kiri dan kanan..siap...pantas....



Ade satu masa tudung corak2 cam ni mmg populer...ape lagi amik tudung ikat ke ..ala2 mudah dan cepat...so makcik2...paling sesuai ketika hendak kepasar dan mengumpat dengan jiran sebelah...



Ha macam ni pun ade..anak tudung ko terkeluar...kadang tu sampai tutup kening....ni ala2 x nak bagi nampak anak rambut katanya....ni yang menekankan penutupan aurat ni...



Tudung mmg populer tahun 80an..tudung cikgu bedah katanya...ikat belakang...jalannnn...lalalala



Bila dah masuk2 tahun 2000 tu..mula tudung wardina katanya...ikat..gulung2 kat kepala..nahhh sepit tepi muka..siap...wardina x muka akak?...



Bila wardina punya tudung populer...ade lagi tudung baru..tudung binda katanya...nak jugakkk.... kannnn ala2 sebonjot kat tepi muka...chantek sangat aku....



Then kuar pulak tudung kain jersi..ala2 getah..ko sarung je..siap...mudah cepat....macam2 kaler ade...pelangi..tompok2..ko cakap je...(dah macam jep sepah dah akak)



Di gabungkan pulak dengan tudung lain..nampak kelainnan katanya...variasi katanya...yer kerr...



Ni tudung ala2 mak datin...bagi nampak rambut...ala2 kelas tanya..bagi nampak remos....jambul...ko mampu?



Pernah nampak orang pakai tudung cam ni?...ni ala2 fesyen penjual kain orang kampuchia...meniaga katanya ..panas...bagi nampak telinga..senang nak tawar menawar harga kain...bagi jelas dengor...

so wardina dah ade tudung...binda dah ade...so akak nak jugak...akak namakan tudung senduk...


Langkah 1: amik tudung bace cerah..cream..warna light2..pakai cam biase...tudung bawal lagi bagus...


Langkah 2: ikat kebelakang ujung tudung tu..jerut leher hingga muka bertukar menjadi biru...



Langkah 3: amik tudung lain corak2...bendera juga boleh yer...



Langkah 4: amik tudung warna tadi...letakkan di bawah dagu....ala2 nak gantung diri gitew



Langkah 5: ikat mati di atas kepala..pastikan ketat...pastikan nak bukak mulut pun susah yer....



Langkah 6: ikat reben..pastikan kemas...



Tadaaaaaa...siap.......chantek kan...



Nak cantek lagi letak keronsang..penambang gaya...dah siap tudung senduk....gaya ni mmg sesuai di pakai ketika majlis berjumpe bakal mertua...melawat saudara di hospital tampoi...



Kalau nak cantek lagi..gunakan anak tudung putih dan tudung puteh sebagai warna asas....untuk aksesori..amik sedikit kapas sumbatkan ke dalam dua belah lubang hidung...


Gaya ini sesuai untuk menghadiri majlis tahlil arwah dan majlis pengebumian...

Sekian terima kasih

Selamat mencuba...
Kredit: Meriahuoll

Ranking: 5

{ 0 Komen Membina!... read them below or add one }

Post a Comment

Topik-topik menarik!

 
© The Kaki Wayang! All Rights Reserved