Edisi Sentap! Kontroversi Facebook Amalina Che Bakri,Pelajar Cemerlang SPM 2004

Oleh Kaki Wayang on



Tentu masih ramai yang ingat dengan Nur Amalina Che Bakri iaitu pelajar yang menjadi kebanggaan kita semua dan keluarganya kerana kejayaannya mendapat 17A1 di dalam SPM pada tahun 2005. Sekarang tengah kecoh di twitter dan facebook kerana dia dikatakan berubah penampilannya daripada seorang yang memakai tudung kepada gadis yang tidak memakai tudung dan bersosial.

Ketika ini, kecoh dalam laman web sosial Facebook dan Twitter mengenai Facebook Profile Amalina Che Bakri, Pelajar Cemerlang SPM 2004 Malaysia yang kelihatan seperti sudah hilang budaya ketimuran.

Malah, profile facebook yang hangat diperkatan itu juga menunjukkan beberapa kepingan foto Amalina beraksi seperti sudah lupa pada agama dan bangsa nya.


Kontroversi Facebook Amalina Che Bakri,Pelajar Cemerlang SPM 2004. Berikut merupakan print screen profile facebook yang dikatakan milik Amalina Che Bakri.


Jangan terus menjatuhkan hukuman tanpa sebarang keterangan yang sah. Bila kita berada di puncak, sudah tentu ada sahaja pihak yang cuba menjatuhkan kita. Walaupun terpaksa memalukan dan menjatuhkan maruah agama sendiri. Mungkin juga Facebook ini direka oleh musuh Amalina yang cemburu dengan pencapaian cemerlang beliau.




nur amalina che bakri

Di sini, aku akan mendedahkan satu sebab untuk tidak mempercayai bahawa Facebook ini milik Amalina Che Bakri secara membabi buta. Cuba lihat gambar di bawah ini, anda akan dapat melihat komen salah seorang rakan berbunyi “poser”. Seterusnya diikuti dengan komen seakan-akan bersetuju daripada pemilik Facebook itu sendiri.





KREDIT: OhAlkisah & AzriJohan

Mengenai Penulis:

Kaki Wayang mula terlibat dan serius dalam dunia penulisan kreatif sejak tahun 2006. Beliau juga terlibat dalam penciptaan lagu dan lirik lagu Nasyid dan pernah menjulang nama Politeknik Muadzam Shah apabila menjuarai Pertandingan Lagu-lagu Patriotik di PNM, Kuala Lumpur pada tahun 2007.

Ikuti perkembangan terbaru beliau melalui @ Blog Paling Hangat! | Facebook

Comments
0 Comments

{ 0 Komen Membina!... read them below or add one }

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...