Edisi Sengal! Sebab-Sebab Sengal Permohonan BR1M Ditolak!

Oleh Kaki Wayang on



Tahukah anda ada beberapa sebab permohonan BR1M ditolak? Dibawah ialah senarainya. Sila baca dan fahami ya.
  • Pemilik kereta Proton atau Perodua yang didaftar antara 2007-2011 yang mempunyai kapasiti enjin melebihi 1600 cc. Anda tidak layak menerima BR1M.
  • Pemilik kereta bukan tempatan yang didaftar antara 2007-2011 yang mempunyai kapasiti enjin melebihi 1500 cc. Anda juga tidak layak menerima BR1M.
  • Pemilik motosikal yang didaftar antara 2007-2011 dengan kapasiti enjin melebihi 500cc . Nope anda juga tak layak. Sila tukar motor sekarang juga.
  • Nama anda diletakkan sebagai TANGGUNGAN didalam aplikasi individu lain. Anda secara automatik tidak layak menerima bantun BR1M jika anda ada dalam senarai tanggungan permohonan orang lain
  • Meminta bantuan atas dasar ibu atau bapa tunggal tetapi gagal menyenaraikan nama tangguangan anda
  • Meminta bantuan dan mengaku sudah berkahwin tetapi tidak meletakkan nama isteri/suami dengan betul
  • Setakat ini 900 000 permohonan BR1M sudah ditolak oleh pihak kementerian kewangan.
  • Jika anda mendaftar dibawah program E-Kasih untuk golongan MISKIN TEGAR, bantuan BR1M anda akan dikeluarkan seawal pertengahan BULAN INI.
Amacam? Adakah anda jatuh dalam beberapa kategori di atas? Kalau YA sila cuba untuk lakukan beberapa permohonan lain dan lakukanlah penipuan sama ada permohonan anda berjaya atau tak..sebab apa? Sebab kerajaan memperuntukkan sebab yang paling bodoh dan sengal agar mereka mempunyai alasan untuk menolak permohonan anda..

Sumber: The Star

Mengenai Penulis:

Kaki Wayang mula terlibat dan serius dalam dunia penulisan kreatif sejak tahun 2006. Beliau juga terlibat dalam penciptaan lagu dan lirik lagu Nasyid dan pernah menjulang nama Politeknik Muadzam Shah apabila menjuarai Pertandingan Lagu-lagu Patriotik di PNM, Kuala Lumpur pada tahun 2007.

Ikuti perkembangan terbaru beliau melalui @ Blog Paling Hangat! | Facebook

Comments
2 Comments

{ 2 Komen Membina!... read them below or add one }

Anonymous said...

haha.. kak pon ditolak permohonannya sebab pakai keta citra.. adehhh

Kaki Wayang said...

Assalammualaikum Kak Citra..

Hahaha..tu sebab nama “Citra” yer..memang tak patut pon kan..tapi akak ada citra mungkin sebab akak pakai kete mahal tu sebab tak layak kot..maknanya gaji besor..

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...