Edisi Tips! 5 Cara Mudah Tanggalkan Sticker Road Tax Kereta Dengan Mudah & Berkesan!

Oleh Kaki Wayang on

Rasanya setiap tahun kita akan buat benda ni. Bagi mereka yang mempunyai kereta sudah pastilah wajib melakukan perkara ini. Namun begitu ada juga yang malas nak tanggalkan "stiker road tax" tu sampaikan berderet sticker kat cermin depan kereta. Macam sengaja buat koleksi.

Tapi bagi mereka yang nak tanggal road tax lama tu terkadangada juga baki-baki tertinggal kat cermin yang payah nak tanggal. Bermacam cara digunakan untuk menghilangkan kesan pelekat di cermin depan kereta namun kesannya tetap sama.

Meh saya kongsikan 5 tips yang pastinya lebih mudah dan lebih berkesan.

Kad Kredit/ Kad ATM/ (Kad Yang Seumpama Dengannya)

Basahkan dengan kain buruk kemudian gosokkan kad tu kat sticker tu dan tanggalkan seperti biasa. Macam tak kena je ayat aku tu.

WD-40

Gunakan bendalah ni WD-40, korang Yahoo kan sikit (asyik tanya Google je) pastu gosok guna span kat sticker. InsyaAllah tanggal dengan selamat dan comel je.

Minyak Masak

Gunakan minyak masak kemudian sental dengan span dan bilas dengan sabun. InsyaAllah tanggal dengan cantik, mulus dan bulus dan wangi sebab bilas pakai sabun.

Minyak Cap Kapak


Cara ni paling rare dan serius yang amat. Minyak Cap Kapak. Letak kat jari pastu gosok kat mata. Konfem menangis air mata darah. Hahahahaha. Okeh serius. Letak 18 renjis kat span apstu sental dengan bersahaja dan comel-comel je. Konfem hilang.

Thinner, Minyak Tanah & Petrol

Ni biasa lah. Tapi boleh lah try. Silakan

Mengenai Penulis:

Kaki Wayang mula terlibat dan serius dalam dunia penulisan kreatif sejak tahun 2006. Beliau juga terlibat dalam penciptaan lagu dan lirik lagu Nasyid dan pernah menjulang nama Politeknik Muadzam Shah apabila menjuarai Pertandingan Lagu-lagu Patriotik di PNM, Kuala Lumpur pada tahun 2007.

Ikuti perkembangan terbaru beliau melalui @ Blog Paling Hangat! | Facebook

Comments
0 Comments

{ 0 Komen Membina!... read them below or add one }

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...