Edisi Terkini! Harga Terkini Petrol RON95, RON97 dan Diesel Bagi Bulan Disember 2015!

Oleh Kaki Wayang on


Harga Terkini Petrol RON95, RON97 dan Diesel Bagi Bulan Disember 2015. Assalammualaikum kepada semua pembaca blog Kaki Wayang (tapi tak de review movie pun). Mungkin dah agak terlambat untuk kongsikan mengenai harga terkini petrol dan diesel bagi bulan Disember, tapi terasa nak kongsikan juga. Yela kan blog pelbagai informasi.

Harga Petrol RON95, RON97 dan Diesel Turun

Alhamdulillah bagi bulan Disember harga petrol jenis RON95 turun RM.010 menjadikannya RM1.95 sebagai harga terkini minyak di Malaysia. Kalau dulu bila minyak naik je, malam sebelum kenaikan itu, banyak kereta akan beratur kat stesen minyak. Macam lah esok-esok dia tak kena isi minyak juga. Tapi sekarang budaya kebiasaan pemandu seperti itu sudah tidak kelihatan lagi. Macam dah lali dah dengan perubahan harga minyak di Malaysia. 

Harga Minyak Turun, Harga Barang Kekal

Sekarang saya dah guna dua kereta, agak terasa dan memang terasa juga sebenarnya dengan penggunaan minyak ni. Kalau boleh nak turun lagi. RM1.50 ke. Kan bagus macam tu. Macam sekarang purata harga minyak RM2.00, agak terbeban juga sebenarnya. Bukan sekadar itu, harga barang juga naik. Tapi bila harga minyak turun tak de pula harga barang tu nak turun. Okeh lah banyak pula KW ni membebel.

Berikut merupakan harga petrol dan diesel untuk bulan Disember 2015:

Harga Petrol RON 95: RM1.95
Harga Petrol RON 97: RM2.45 (Termasuk 6% GST)
Harga Diesel: RM1.90

Mengenai Penulis:

Kaki Wayang mula terlibat dan serius dalam dunia penulisan kreatif sejak tahun 2006. Beliau juga terlibat dalam penciptaan lagu dan lirik lagu Nasyid dan pernah menjulang nama Politeknik Muadzam Shah apabila menjuarai Pertandingan Lagu-lagu Patriotik di PNM, Kuala Lumpur pada tahun 2007.

Ikuti perkembangan terbaru beliau melalui @ Blog Paling Hangat! | Facebook

Comments
0 Comments

{ 0 Komen Membina!... read them below or add one }

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...