Edisi Tips Blog! Bagaimana Untuk Meningkatkan Alexa Ranking dan Pagerank Blog?

Oleh Kaki Wayang on

Satu perkara yang kita kena tahu, bernilainya blog kita adalah melalui kurangnya peratusan Bounce Rate bagi blog kita..semua ini boleh kita ketahu kat Google Analytics..Bernilainya blog kita apabila blog kita mencapai satu tahap yang membanggakan..cuba anda bayangkan tiap hari Ranking blog anda di Alexa semakin meningkat..dari kedudukan ke 20 juta kini sudah mencapai di kedudukan 268,110 seluruh dunia..bukan mudah untuk mencapai kedudukan tersebut..banyak perkara yang perlu diberi perhatian untuk berada dikedudukan itu.

Update Blog

Satu perkara yang wajib bagi seorang blogger adalah mengemaskini blognya. Hukumnya mudah sahaja. Cuba bayangkan Utusan Malaysia, Berita Harian, Harian Metro, Kosmo atau Sinar Harian tidak mengemaskini newspaper mereka, kemudiannya tidak mengemaskini Paper online mereka apa akan terjadi? sudah tentu tidak ada seorang pun yang akan membacanya..begitu juga dengan blog kita. Bila tak update jangan harap nak dapatkan pembaca. Kekerapan mengemaskini blog akan mempengaruhi kedudukan Alexa blog anda. Begitu juga dengan Pagerank..

Manfaatkan Rakan Blog dengan Bertukar Link

Seorang blogger yang bijak akan senantiasa memanfaatkan  rakan-rakan blognya dengan bertukar-tukar link. Bagi yang tidak mengetahuinya, perbuatan bertukar-tukar link akan menyebabkan perkara penting seperti BACKLINK akan berlaku. Dengan bertukar link atau saling memberi BACKLINK maka PAGERANK akan senantiasa berpeluang untuk naik

Sekian Tips Blog untuk tengahari ini!

Mengenai Penulis:

Kaki Wayang mula terlibat dan serius dalam dunia penulisan kreatif sejak tahun 2006. Beliau juga terlibat dalam penciptaan lagu dan lirik lagu Nasyid dan pernah menjulang nama Politeknik Muadzam Shah apabila menjuarai Pertandingan Lagu-lagu Patriotik di PNM, Kuala Lumpur pada tahun 2007.

Ikuti perkembangan terbaru beliau melalui @ Blog Paling Hangat! | Facebook

Comments
0 Comments

{ 0 Komen Membina!... read them below or add one }

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...