Betol-betol Segmen! Aku Cuma Seorang Blogger!

Oleh Kaki Wayang on



Pengenalan

Gambar masa muda-mudi dulu | Anugerah Perkhidamatan Cemerlang 2008

Aku adalah aku..bukan engkau, ko, engka, awak, korang atau kamu..hanya ada 1 dan seorang je Aku dalam dunia ni..Aku adalah Azri Abd Rajid..bekerja dalam bidang kepustakawanan di Politeknik Muadzam Shah..juga sebagai Website Designer, Magazine Designer dan macam-macam designer lagilah..walau apa pun yang berkait rapat ngan kehidupan aku..Aku tetap aku..kalau kat FACEBOOK orang panggil aku Kaki Wayang..kat pejabat panggil Azri, kat kampung panggil Yau/ Oyou..sebab kalau kat kampung bila cakap nama Azri sorang pown tak kenal..so kenelah panggil nama glamour gehtoooo.

Johan Pertandingan Nyanyian Lagu Patriotik Kuala Lumpur | Best part of my life

I’m a true designer who loves to write, to design, to watch the movies, to tweet, to communicate, to connect, to design, to capture and more. Back in 2004, I didn’t know anything about blogging but that moment changed my whole life. I love what I'm doing now and won't be stopped doing these. I'm a part-time blogger and I write about articles and share the stuffs, experiences, lessons and also stories of life. Remember that blogging can be your career if you could manage it well.

Dilahirkan pada 08081984 di Kampung Baru, Keningau Sabah..biasanya kalau cakap je pasal Sabah orang akan cakap "Sabah Bah"..satu istilah yang tak betul dan xbest nak dengar bila ianya diungkapkan kepada aku..Aku biasakan diri ngan panggilan aku sebab aku dah terbiasa dengan kata ganti nama diri itu..Asku juga seorang manusia yang sangat sukakan berbahasa terutama Bahasa Inggeris even aku tak lah seterror mana pown dalam berbahasa Inggeris..Sangat fasih berbahasa melayu (macamlah orang lain tak fasih), boleh bertutur dalam 4 jenis bahasa..dan antaranya adalah Bahasa Inggeris, Bahasa Melayu, Dusun dan Bajau..

Keluarga

Mak aku Noulin binti Jali seorang yang sangat penyayang dan bersifat keibuan..satu yang menarik pasal aku adalah..aku amat mudah tersentuh bila orang bercakap pasal ibu..dengan mudah aku akan mengalirkan air mata..Ibuku berbangsa Dusun..tu sebab aku pandai berbahasa Dusun walaupun tak sefasih mana..Ayahku Abd. Rajid bin Andon berbangsa Bajau seorang yang sangat ku hormati dan ku kagumi..

Aku adalah anak sulung yang mempunyai 3 orang adik..dua lelaki dan dua perempuan..Azri, Indira, Noorvianah dan Azmil nama diberi..Berasal dari keluarga petani, penoreh dan nelayan..Aku pernah bekerja sebagai petani (pesawah), penoreh getah, jual kraftangan, guru dan hidup dalam keadan yang serba sederhana..tak miskin dan tak juga kaya..bolehlaaa..

Kenapa korang perlu jenguk blog ni?

Sebab blog ini Betol-betol Hangat!..betol-betol memberi inspirasi..nak dapatkan cerita lawak, informasi terkini, resepi (sikit jelaaa), duni selebriti, dunia IT, pengalaman hidup, Cerita-cerita keagamaan?..PENDEK KATA (panjang tak kata ape..panjang rilek jew) semua yang korang nak tahu ada kat sini..

Pemberi Semangat
Tak de sape kot yang bagi aku semangat untuk terus BERBLOG melainkan diri sendiri yang menaikkan semangat untuk terus berblog walaupun Blog ni tak best dan tak ramai yang jenguk..apatah lagi nak komen..tapi kawan yang selalu membantu aku dalam hal berblog tentulah owner ThePlainYard - Yazid Yahya




Mengenai Penulis:

Kaki Wayang mula terlibat dan serius dalam dunia penulisan kreatif sejak tahun 2006. Beliau juga terlibat dalam penciptaan lagu dan lirik lagu Nasyid dan pernah menjulang nama Politeknik Muadzam Shah apabila menjuarai Pertandingan Lagu-lagu Patriotik di PNM, Kuala Lumpur pada tahun 2007.

Ikuti perkembangan terbaru beliau melalui @ Blog Paling Hangat! | Facebook

Comments
6 Comments

{ 6 Komen Membina!... read them below or add one }

RamRamCute said...

Salam Azri,

Lama x dengar cerita. sis singgah dari segmen yg sama. . . Sungguh berinformasi. Selamat maju jaya dan sukses ye!

suha said...

nice entry to read (^_^)

Unknown said...

Dtg buat kacau dri blog Abg.Ben.. Jom buat kecoh kat blog sya...

Unknown said...

salam kenal.
dri segmen sama ^^

Unknown said...

Hai awak, eza singgah sini dari segmen Abang Ben..Kalau ada kelapangan, jempot lah datang melawat blog Eza.

http://cheksunnyboomboom.blogspot.com/2011/10/aku-cuma-seorang-blogger.html

IntaNBerliaN said...

Salam kenal.. terjah dari segmen yang sama.. :-)

follow awk.. nanti senang nak baca entry awk :-)

http://ihaveasweetsmile.blogspot.com/2011/10/aku-cuma-seorang-blogger.html

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...