Betol-betol Segmen! Saya, blog dan pembaca

Oleh Kaki Wayang on



http://4.bp.blogspot.com/_qzyOWpu_RTk/TAxsjA8h2gI/AAAAAAAAAQ0/dR2Z7D_kHj4/s1600/tree.jpg

SAYA

Kata panggilan diri pertama..yeke? hahaha dah lupa..kadang-kadang kata panggilan diri ni “saya” lebih suka untuk gunakan “aku” walaupun pada dasarnya dibeberapa buah tempat di Malaysia..penggunaan “aku” lebih kasar (tak lah kasar mana pun) berbanding dengan penggunaan “saya” (aku rasa macam formal sangat).

BLOG

Memandangkan sekarang semakin lama semakin ramai blogger-blogger baru yang muncul disamping ianya semakin bertambah dari hari ke hari..Aku tak kan cuba untuk menerangkan maksud blog yang sebenar..Namun begitu, pada akulah blog merupakan tempat untuk kita mengasah minda, menyampaikan maklumat, menguji gaya dan teknik penulisan, tempat kita mempelajari sesuatu yang baru, tempat untuk kita mendapatkan maklumat..tempat untuk kita berniaga, memasarkan produk, menyampaikan cetusan rasa hati, dan macam-macam lagilah “bentuk” penyampaian..semua ini dilakukan dan disampaikan melalui blogspot, wordpress mahupun website dan forum..

PEMBACA

Biasanya setiap manusia sering mengungkapkan:

Tanpa mereka siapalah kita
Tanpa ibu bapa kita tak kan lahir ke dunia ini
Tanpa peminat siapalah saya (artis)
Tanpa “boipreng” siapa lah saya (girlpreng)
Tanpa PEMBACA, tak tahulah apa nak jadi dengan BLOG ni..

Itu merupakan sedikit sebanyak ungkapan yang biasa digunakan oleh manusia-manusia yang ada kalanya bersifat subjektif namun bermakna apabila diungkapkan..Tanpa PEMBACA..siapalah kita..dah lah blog ciput, blog tak de maklumat, tak de itu dan ini, asyik-asyik letak entri sal bercinta ngn makwe dan pakwe..itu jelah keje nyer..kalau tak letak entri caci maki, fitnah memfitnah..tapi follower-follower aku tak macam tu kan..hehehe..itulah pembaca..pembaca yang baik biasanya pembaca yang boleh menegur dan menerima setiap teguran dan nasihat dari sesiapapun..kalau sekiranya blog ini ada masalah, sebagai contoh..aku boleh menerima nasihat dan teguran dengan hati yang terbuka..dan itulah PEMBACA yang baik sebenarnya..sentiasa berkongsi maklumat//tak lokek ILMU..sentiasa menyampaikan maklumat apa yang telah dipelajarinya..so, ILMU itu tak kan terkubur macam tu je..itulah pentingnya PEMBACA.

Mengenai Penulis:

Kaki Wayang mula terlibat dan serius dalam dunia penulisan kreatif sejak tahun 2006. Beliau juga terlibat dalam penciptaan lagu dan lirik lagu Nasyid dan pernah menjulang nama Politeknik Muadzam Shah apabila menjuarai Pertandingan Lagu-lagu Patriotik di PNM, Kuala Lumpur pada tahun 2007.

Ikuti perkembangan terbaru beliau melalui @ Blog Paling Hangat! | Facebook

Comments
0 Comments

{ 0 Komen Membina!... read them below or add one }

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...