Edisi Informasi! Redha dan Murka Allah bergantung kepada Kedua Ibu dan Bapa!

Oleh Kaki Wayang on


Assalammualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh..

Berjumpa lagi dalam lembaran baru..jam pun dah masuk 9.49am..kejap lagi nak bersarapan dengan Blogger Retis Yazid Yahya..so sambil menunggu En. Yazid (Lecturer Omputeh yang tengah sebok menjaga student yang amik MUET) Ustaz Kaki Wayang (amin..) nak kongsikan sedikit informasi bagaimana nak dapatkan Redha Allah S.W.T dan bagaimana nak elakkan kemurkaan Allah S.W.T..kedua-dua perkara ini, Redha dan murka Allah S.W.T bergantung kepada kedua ibu bapa kita..sebelum itu, baca sedikit selingan ini sebelum kita terus ke tajuk yang akan dibincangkan..

MANA ADA.. Mana Ada.. MANA ADA..

Mana ibu yang hendak melihat anaknya terjebak dalam gejala sosial. Mana ada ayah hendak melihat anaknya dileka oleh hiburan yang melekakan.

Namun apakan daya, dalam dunia tanpa sempadan ini - pelbagai kemungkaran boleh berlaku sehingga sampai satu tahap - si ibu dan ayah hanya mampu mengangkat tangan mengadu kepada Allah agar diberi perlindungan sebanyak-banyaknya kepada anak cucu kita di masa mendatang.

INGATLAH...!!!!

Rasulullah s.a.w juga bersabda yang maksudnya:

"Redha Allah bergantung pada redha dua ibu bapa, dan murka Allah bergantung pada murka kedua-dua ibu bapa."

Amacam kawan-kawan semua..dah nampak sikit tak maksud yang tersirat dari perbincangan kita kali ni? bila baca Sabda Nabi Muhammad S.A.W tu dah nampak sikit kan macam mana nak dapatkan Redha Allah S.W.T dan elakkan kemurkaan Allah S.W.T.. 

Ustaz Kaki Wayang..

Mengenai Penulis:

Kaki Wayang mula terlibat dan serius dalam dunia penulisan kreatif sejak tahun 2006. Beliau juga terlibat dalam penciptaan lagu dan lirik lagu Nasyid dan pernah menjulang nama Politeknik Muadzam Shah apabila menjuarai Pertandingan Lagu-lagu Patriotik di PNM, Kuala Lumpur pada tahun 2007.

Ikuti perkembangan terbaru beliau melalui @ Blog Paling Hangat! | Facebook

Comments
1 Comments

{ 1 Komen Membina!... read them below or add one }

www.terbaik.my said...

Info yang berguna, bagus utk perkongsian bersama.
Memang TERBAIK!! :D

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...