Betol-betol Kagum! Malaysia Cipta Sejarah!

Oleh Kaki Wayang on


Setelah berpuluh tahun menanti..akhirnya sejarah kembali memihak kepada Pasukan Bolasepak Malaysia apabila melangkah ke pusingan seterusnya dalam kelayakan Sukan Olimpik bagi Zon Asia..Syukur alhamdulillah..Malaysia kini boleh berbangga dengan keputusan seumpama ini..Keputusannya Malaysia menewaskan Lubnan 2-1..

Apa yang Betol-betol Hangat! nak katakan kat sini..semangat pemain Malaysia pada malam ni (update sambil tengok bola) bermain dengan semangat juang yang tinggi..walaupun seorang daripada pemain Malaysia dikenakan kad merah..walaupun pada masa kedua Malaysia bertahan sepanjang masa tapi sekali sekala Malaysia melancarkan serangan balas..semoga di pusingan ketiga ataupun diperingkat kumpulan nanti Malaysia dapat tempuhi tanpa sebarang masalah..

Keputusan terkini Malaysia 2 – Lubnan 1
Aggregate: Malaysia 2-1 Lubnan (Malaysia layak ke pusingan seterusnya)

Jaringan:
  • Irfan Fazail minit ke 8 (M)
  • Wan Zack Haikal minit ke 41 (M)
  • Chadie Atie, Lubnan minit ke 63 (L)
P/s: Kagum dengan semangat juang pasukan Malaysia..BBH kini menjadi salah seorang peminat pasukan Malaysia selamanya..gehtoooo..

Mengenai Penulis:

Kaki Wayang mula terlibat dan serius dalam dunia penulisan kreatif sejak tahun 2006. Beliau juga terlibat dalam penciptaan lagu dan lirik lagu Nasyid dan pernah menjulang nama Politeknik Muadzam Shah apabila menjuarai Pertandingan Lagu-lagu Patriotik di PNM, Kuala Lumpur pada tahun 2007.

Ikuti perkembangan terbaru beliau melalui @ Blog Paling Hangat! | Facebook

Comments
0 Comments

{ 0 Komen Membina!... read them below or add one }

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...