Betol-betol Hangat! Me, My Life and My Phone

Oleh Kaki Wayang on

Entri ini juga aku amik dari blog lama aku..then post kat sini..sebab malas nak buat entri sama 2, 3 kali..korang baca lah yer..takde paksaan jugak..nak baca, baca..tak nak sudah..
Me, My Life and My Phone

Bosan-bosan cam ni rasa nak update blog lah..bukan x wat keje..tapi pagi ni kene jaga kaunter..macam biasa..staff pompuan g makan..so tinggallah aku sorang2 kat pejabat ni..sementara dorg g makan aka sarapan..aku kene jaga kaunter..so dalam kul 10 nanti dah cukup 2 jam aku jaga menjalankan tugas sirkulasi aku kat kaunter..so aku pla yang g sarapan..jimat lah skit..sarapan merangkap makan tengahari skali..

Sementara tgu dorg balik aku nak update la blog aku ni ngan beberapa artikel-artikel yang aku ingin kongsikan kat korang sume..bukan ape..saje nak kongsikan gadget2 aku ni haa..bukan nak tunjuk2 atau riak yang aku ni ada handphone “mahal” macam ni..tapi just nak kongsikan jorhhh..manalah tau korang pun nak beli juga henpon macam aku ni..

Selama aku hidup ni..aku telah mengenali handphone sejak aku berumur lebih kurang 13-17 tahun lagi..dah tak ingat sebab dah lama..abah belikan handphone NOKIA yang bapokkk besorr itu..siap ada antena lagi..tiap hari main ngan handphone tu..ape lagi main game SNAKE laa..kemudian bila handphone tu dah rosak..aku kemudiannya memiliki handphone yang aku rasa masa tu kira mahallah juga walhal kalau skg hanphone tu masih wujud..rasanya lebih 100 aku leh beli..aku xingat handphone tu..yang aku ingat tu ALCATEL..pastu aku beli HP 2nd hand dari kawan aku..lebih canggih dari hp petama aku..jenama SAMSUNG..pastu bila nak g Muadzam Shah aku beli lagi 1 HP jenama Nokia..yang ni la kira paling canggihlah masa tu kononnyer..maknenyer tadi..pastu aku beli Nokia flip kot..ntah xingat..pastu banyak lagilah..siap tukar2 hp lagi..adalah dalam 10 hp lagi utk sampai ke cite spt diperenggan bawah ni..


Dipendekkan cerita..dalam tempoh 2 tahun ni..aku memiliki handphone canggih yang pertama..versi Touch Screen..Nokia N5800 ngan harga sekirat RM1500.. xsampai setahun phone tu aku kat kawan aku en. Yazid Yahya ngan harga RM1000..pastu aku beli N97 ngan harga RM2100.00..dan handphone itu masih aku guna sampai skg..dah bosan ngan handphone tu..aku beli pula N900 pada tahun 2010..pada tahun lepas harga hp ni RM2399 tapi masa aku beli ngan Public Bank sbb aku ada Credit Card bank tu aku dapat murah dalam RM1599 kot..xcukup ngan itu..aku beli 1 lagi handphone Windows Phone 7 HTC HD7..my most favourite handphone ngan harga RM1699..harga sebenar RM2599 kot..

Mengenai Penulis:

Kaki Wayang mula terlibat dan serius dalam dunia penulisan kreatif sejak tahun 2006. Beliau juga terlibat dalam penciptaan lagu dan lirik lagu Nasyid dan pernah menjulang nama Politeknik Muadzam Shah apabila menjuarai Pertandingan Lagu-lagu Patriotik di PNM, Kuala Lumpur pada tahun 2007.

Ikuti perkembangan terbaru beliau melalui @ Blog Paling Hangat! | Facebook

Comments
0 Comments

{ 0 Komen Membina!... read them below or add one }

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...