Betol-betol Pelik! Makhluk Asing di Malaysia

Oleh Kaki Wayang on

Gempar satu Malaysia apabila Makhluk Asing kini berada di negara kita. Ianya seperti menyerupai watak makhluk asing Sully dalam filem animasi Monster Inc. Apa yang peliknya makhluk "asing" itu didakwa mengeluarkan bunyi bayi. Ok setakat ni, korang rasa macam mana?curious tak?sape tak curious kan..makhlluk asing tu..

Hahahaha..bagi yang dah tahu pasti anda tak akan tertipu dengan ayat seskema mungkin yang aku nukilkan..makhluk asing yang didakwa itu hanyalah seekor kambing yang diberi nama "mewa" sempena singkatan kepada perkataan "istimewa".

http://www.hmetro.com.my/articles/Kambingwajahfilemanimasi/pix_middle

Menurut pemilik kambing istimewa itu, "mewa" tidak boleh menyusu "ibunya" sendiri sepertimana anak kambing yang lain kerana lidahnya sentiasa terjelir dan perlu dibantu. Jika tidak ia tidak akan duduk diam, malah akan mula merengek seperi bayi.

P/s: Yang paling pelik dan BBH kagumi "mewa" boleh menjerit perkataan "mak"..Subhanallah..Maha Suci Allah..

Mengenai Penulis:

Kaki Wayang mula terlibat dan serius dalam dunia penulisan kreatif sejak tahun 2006. Beliau juga terlibat dalam penciptaan lagu dan lirik lagu Nasyid dan pernah menjulang nama Politeknik Muadzam Shah apabila menjuarai Pertandingan Lagu-lagu Patriotik di PNM, Kuala Lumpur pada tahun 2007.

Ikuti perkembangan terbaru beliau melalui @ Blog Paling Hangat! | Facebook

Comments
0 Comments

{ 0 Komen Membina!... read them below or add one }

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...