Betol-betol Ngeri! Malang tak berbau!

Oleh Kaki Wayang on


Malang tak berbau..itulah ungkapan yang mampu BBH ungkapkan bila membaca satu artikel yang boleh BBH kastegorikan sebagai NGERI..ape tak nya..kandungan artikel itu memperihalkan bagaimana dan situasi serta keadaan seorang anak kecil bernama Mohd. Faizal apabila dua jarinya putus kerana tersepit pada eskalator di sebuah pasaraya di Muar pada pukul 6 kelmarin.

Menurut cerita ayahnya Ahmad Imran, ketika menggunakan eskalator tersebut, ianya terhenti secara tiba-tiba dan keadaan itu mengakibatkan Mohd. Faizal terjatuh bersama dengan sepupunya. Cubaan mengangkat Faizal gagal kerana dua jarinya, masing-masing satu di tangan kakan serta kiri tersepit. Namun ianya kemudiannya terpaksa direntap menyebabkan jarinya putus.

Lebih malang lagi apabila kedua-dua jari yang dikutip dan dibawa ke HUKM dalam usaha untuk menyambung kembali jari tersebut menemui kegagalan.


Korang mesti suka kalau join “contest” pas tu dapat hadiah free kan? Dah laa korang tak keluar duit 1 sen pun tup-tup leh dapat hadiah pula..Kalau dah suka meh join Betol-betol Hangat!


P/s: Kepada kengkawan, ibu bapa dan semua..mintak-mintak lah korang semua hati-hati yer..jangan sampai korang terlibat dalam kejadian seperti ini..Malang tak berbau..kat mana-mana leh berlaku..

Mengenai Penulis:

Kaki Wayang mula terlibat dan serius dalam dunia penulisan kreatif sejak tahun 2006. Beliau juga terlibat dalam penciptaan lagu dan lirik lagu Nasyid dan pernah menjulang nama Politeknik Muadzam Shah apabila menjuarai Pertandingan Lagu-lagu Patriotik di PNM, Kuala Lumpur pada tahun 2007.

Ikuti perkembangan terbaru beliau melalui @ Blog Paling Hangat! | Facebook

Comments
0 Comments

{ 0 Komen Membina!... read them below or add one }

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...