Edisi Tutorial! Cara Mudah Tingkatkan Trafik, Pageviews, Unique Views dengan berkesan Part 2!

Oleh Kaki Wayang on



Kembali lagi dalam tutorial mudah untuk tingkatkan trafik, PV dan UV dengan mudah dan berkesan..pada entri lepas anda mempelajari teknik Ping kat Facebook seperti dalam ARTIKEL INI.

Pada kali ini, saya akan sentuh sedikit mengenai cara untuk dapatkan ketiga-tiga perkara di atas dengan mudah..saya pasti sudah ramai yang mengetahui akan Laman Ping Blog Malaysia|BUSUK kan?

Untuk pengetahuan anda semua laman ini menyediakan perkhidmatan ping dan perkongsian trafik sesama blogger..dari apa yang telah saya praktikan selama ini..kebanyakan post yang saya ping kat sini mendatangkan hasil yang berlipat kali ganda..sangat berbaloi untuk ping kat sini..kali pertama saya ping kat sini untuk satu post sahaja..saya sudah memperolehi 6700++ pageviews dan lebih kurang 4000 Unique Views..dan sekarang (setelah sebulan)..Alhamdulillah rakan-rakan yang online nampaknya tidak putus-putus..

Ramai diantara blogger-blogger yang dah otai dan terkenal menggunakan laman ini sebagai satu cara untuk mempromosikan blog mereka selain berkongsi maklumat dan informasi blog mereka kepada blogger yang lain..blog seperti borak kosong, uptomu, informasi.my, itsmesaiful dan ramai lagi..

Bagaimana nak join BUSUK.ORG? 

Ada dua cara nak join..satu cara kita kena login dengan menggunakan akaun Facebook dan satu lagi cara dengan login menggunakan akaun Twitter anda..dengan hanya satu klik..anda kini sudah berdaftar dengan BUSUK.ORG..

Bagaimana untuk kongsikan entri anda? 

Setelah anda login sama ada dengan Facebook ataupun Twitter..anda kini sudah boleh menghantar artikel anda dan berkongsi entri anda dengan rakan-rakan blogger yang lain..caranya..di atas sebelah kanan terdapat tool “SUBMIT ARTIKEL ANDA”..so, klik pada ruangan berkenaan dan paste kan link entri yang anda mahu kongsikan..ikut arahan seterusnya..dan tahniah anda kini sudah berjaya ping/ kongsikan artikel anda..

Peraturan yang perlu diambilkira sebelum membuat perkongsian artikel

Mana-mana blog yang mengandungi unsur lucah melampau, iframe ke affiliate seperti says.my atau churpchurp, fullpage adfly script, dan popup like fanpage melebihi 5 saat TANPA button close akan diblacklist serta merta. anda juga boleh flag dan menghantar report kepada kami terhadap blogger-blogger seperti ini. harap maaf sekiranya blog anda terlibat.

-Blog Busuk

Anda boleh berkongsi seberapa banyak artikel anda di BUSUK.ORG..Selamat mencuba..

Mengenai Penulis:

Kaki Wayang mula terlibat dan serius dalam dunia penulisan kreatif sejak tahun 2006. Beliau juga terlibat dalam penciptaan lagu dan lirik lagu Nasyid dan pernah menjulang nama Politeknik Muadzam Shah apabila menjuarai Pertandingan Lagu-lagu Patriotik di PNM, Kuala Lumpur pada tahun 2007.

Ikuti perkembangan terbaru beliau melalui @ Blog Paling Hangat! | Facebook

Comments
0 Comments

{ 0 Komen Membina!... read them below or add one }

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...