Betol-betol Hangat! Rajagobal dan R. Arumugam dianugerahkan Datuk

Oleh Kaki Wayang on

 
Akhirnya lagenda penjaga gol negara R. Arumugam dan ketua jurulatih bolasepak negara K. Rajagobal dianugerahkan Panglima Jasa Negara (P.J.N) yang membawa gelaran Datuk aatas kejayaan dan jasa serta bakti yang telah mereka taburkan untuk mengharumkan nama negara dipersada antarabangsa.
R. Arumugam yang dikenali dengan nama Spiderman atas sebab-sebab mempunyai kepakaran tangan yang dimilikinya disamping mampu menilai dengan baik menyebabkan beliau diangkat sebagai penjaga gol terbaik Asia pada awal 70-an dan 80-an.

Rajagobal yang masih segar dengan membawa Malaysia menjuarai Piala AFF meletakkan Malaysia kini sebaris dengan negara-negara seperti Thailand, Singapura dan Vietnam yang telah menjuarai piala itu sebelum ini..dan reputasi Malaysia kini sebagai Juara Asia Tenggara. Apapun tahniah atas penghormatan yang diberikan itu..
 P/s:  Cuma satu je yang Betol-betol Hangat! kesali..seperti mana juga kes Tan Sri P. Ramlee begitu jugalah kes yang dialami R.Arumugam..bila dah tak de di dunia ni barulah nak bagi penghormatan macam ni..

Mengenai Penulis:

Kaki Wayang mula terlibat dan serius dalam dunia penulisan kreatif sejak tahun 2006. Beliau juga terlibat dalam penciptaan lagu dan lirik lagu Nasyid dan pernah menjulang nama Politeknik Muadzam Shah apabila menjuarai Pertandingan Lagu-lagu Patriotik di PNM, Kuala Lumpur pada tahun 2007.

Ikuti perkembangan terbaru beliau melalui @ Blog Paling Hangat! | Facebook

Comments
0 Comments

{ 0 Komen Membina!... read them below or add one }

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...