Betol-betol Hangat! Unduk Ngadau Peringkat Negeri Sabah 2011

Oleh Kaki Wayang on

 
The winners of the State Level Unduk Ngadau: (from left) Joveana [Tamparuli] - 1st runner-up, Bo Tiza [Penampang] - 1st place, Caroline [Tuaran] - 2nd runner-up -

Wah lama dah aku tak ke Pesta Kaamatan..rasa rindulah pula untuk ke pesta Sabah seperti itu..sejak aku kat Muadzam Shah ni dah 5 tahun tak melibatkan diri dalam pesta yang lebih dikenali dengan Pesta Menuai ini..
Setiap tahun Unduk Ngadau (Ratu Cantik) merupakan acara kemuncak bagi setiap Pesta Kaamatan yang diadakan..dan pada tahun ini juga sekali lagi Negeri Sabah mengadakan pertandingan Unduk Ngadau peringkat Negeri Sabah 2011. Korang tengok jelah gambar pemenang ni yer..

Mengenai Penulis:

Kaki Wayang mula terlibat dan serius dalam dunia penulisan kreatif sejak tahun 2006. Beliau juga terlibat dalam penciptaan lagu dan lirik lagu Nasyid dan pernah menjulang nama Politeknik Muadzam Shah apabila menjuarai Pertandingan Lagu-lagu Patriotik di PNM, Kuala Lumpur pada tahun 2007.

Ikuti perkembangan terbaru beliau melalui @ Blog Paling Hangat! | Facebook

Comments
2 Comments

{ 2 Komen Membina!... read them below or add one }

Anonymous said...

sejak aku dapat keja d semenanjung..jarang balik time Pesta Kaamatan ni..Simpan cuti utk hari² yang lagi penting sikit..hehe... bila tgk rasa rindu pula balik kampong..
btw..thanks 4 sharing. :)

Kaki Wayang said...

Samala kita ni..kaamatan jarang balik oooo..slalu raya ma cuti panjang ujung taun..kompom 1 bulan cuti...

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...