Betol-betol Hangat! Blogger lama? Jadikan Panduan!

Oleh Kaki Wayang on


https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEheW9mqM-m9slmSdRP7v4_2nzzvCQzINjqAAwEmvuMY4FxpY_sGF3Z6QAe205SzMeq1Z21-USddljnyHomL5hRVx836chi4hCGCTmVFZMKuOwBUUjz0jLphLRcbZlER4djs2RVhVruxaDz1/s1600/hand_writing.jpg

Pentingnya Penulisan Kreatif

Sedihnya bila tengok statistic semalam..bukan apa..tiga hari lepas trafik yang begitu memberansangkan dicapai dengan jayanya..walaupun pada masa tu hari cuti hujung minggu..setakat ni tak pernah lagi kot dapat trafik sebanyak itu terutama pada hujung minggu..walaupun bagi orang lain tak memberansangkan langsung angka itu..tapi pada aku..wohoohohoho sangat memberansangkat..rasa macam nak lompat-lompat..yelaaa ada juga orang yang datang membaca blog yang sangat tak seberapa ini..daripada 891PV sehari..kemudian pada Isnin yang baru lalu..naik ke 1041PV..tapi pada hari Selasa iaitu semalam..pageviews dah kurang dah..dapat dalam 841PV jew..alahai sedihnya..harap-harap hari ni dapat PV lagi banyak..dengan harapan UV pown dapat banyak juga..

Kenapa PV turun eh? Citer aku dalam blog ni tak best ke? Kenapa orang macam tak baca je entri aku ni? Begitulah persoalan-persoalan yang timbul bila kita tengok statistic kat Nuffnang atau kat mana-mana statistic widget blog kita PV/UV blog kita turun..

Apa yang kita perlu buat eh? Nak buat entri yang panas ke baru orang nak datang ke blog aku ni? Macam-macam persoalan yang timbul kan?..

Biasalah tu PV dan UV turun naik.. trafik blog ni naik ni pun atas sebab-sebab join segmen blogger-blogger lain..terutamanya segmen Abg Ben..walaupun sedih tapi aku akan jadikannya sebagai pembakar semangat untuk aku terus “berkarya”..perghhh macam artis pula sampai nak berkarya..lagipun aku kan nak jadikan blog ni blog yang Betol-betol Hangat! yang akan diikuti oleh ramai pembaca setiap hari..

Sebagai blogger baru sudah tentulah amat memerlukan sokongan blogger-blogger lain kan..segala ilmu akan dipelajari dari mereka agar blog yang kita usahakan ni bukan sekadar omongan kosong atau sekadar nak citer hal peribadi sahaja..

P/s: Ngah berblogwalking sambil mengintai ada tak idea-idea nak dibuat sebagai entri pada hari ni..jangan tunggu sampai esok katenyer..yelaaa kadang-kadang kita biasanya menunggu berita muka depan akhbar esok baru nak buat entri..tak ok lah kan..kenalah kreatif dalam penulisan..kita Cuma tak tahu bila idea itu akan muncul dan bagaimana nak publishkan dalam bentuk penulisan..


Mengenai Penulis:

Kaki Wayang mula terlibat dan serius dalam dunia penulisan kreatif sejak tahun 2006. Beliau juga terlibat dalam penciptaan lagu dan lirik lagu Nasyid dan pernah menjulang nama Politeknik Muadzam Shah apabila menjuarai Pertandingan Lagu-lagu Patriotik di PNM, Kuala Lumpur pada tahun 2007.

Ikuti perkembangan terbaru beliau melalui @ Blog Paling Hangat! | Facebook

Comments
0 Comments

{ 0 Komen Membina!... read them below or add one }

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...