Betol-betol Hangat! BEN ASHAARI Cari Blogger Kreatif..Aku Umpama!

Oleh Kaki Wayang on



http://bundamahes.files.wordpress.com/2011/04/lion-waiting-in-nambia.jpg

Aku Umpama Singa..

Abg Ben..macam ni laa..paling mudah aku ni dilahirkan pada 080884..(Kene ingat tau..boleh korang wish dan bagi hadiah besday nanti)..So, zodiac aku adalah LEO..iaitu gambaran kepada seekor singa..aku tak nak lah terpengaruh atau nak sangat percaya pada ramalan zodiac ni..cuma apa yang ditulis dalam pelbagai sumber mengenainya adalah lebih kurang sama dengan diri BBH sendiri..Antaranya:-
  • Confident
  • Ambitious
  • Generous
  • Loyal
  • Encouraging
  • Generous and warmhearted
  • Creative and enthusiastic
  • Broad-minded and expansive 
  • Faithful and loving
Aku tak nak lah huraikan semua sekali..Cuma apa yang aku tertarik adalah..CONFIDENT..yup betol aku memang seorang yang confident dalam apa jua urusan..terutamanya apabila mengendalikan apa yang aku rasa aku yakin boleh buat..aku ni jenis cepat belajar..bila tahu sesuatu benda..aku akan dapatkan ilmu tu secepat mungkin..dan aku dengan gagah, berani dan konfiden nya boleh mengajar dan memberi ilmu kepada sesiapapun dengan yakin..

Sudah tentunya aku merupakan seorang Ambitious (bercita-cita tinggi, kelihatan megah), dan Creative..aku suka sangat part ni..dalam apa jua keadaan sekalipun..aku akan cuba untuk lebih creative than other people..no matter what..i’ll try to do my best to be different..gehtooo..sebagai contoh blog ni..aku akan cuba designkan sebaik mungkin dan sebab aku sukakan javascript (dah namanya Web Developer) kenelah creative..tu sebab ada Drop Down Menu kat atas tu..dan sekarang pun dalam project yang besar untuk mengubah sedikit demi sedikit design blog untuk kelihatan lebih menarik..

Namun apa kaitannya dengan gambar tu…nampak monyok je..macam tak makan “6 tahun” jew..hahahaha..biasalah singa kan..tak kan asyik nak buat satu ekspresi muka jew..tak nak lah garang sokmo..kenelah monyok, sedih, happy dan garang..barulah creative (ade kene mengena ke) hahahahaha…lagipun singa tu tengah pandang masa depan tu..takkan nak jadi carnivore je hari-hari..makanan lain takde ke..gitewww.. back to the poin..singa sangat confident dalam menjalankan tugas hariannya (perghhh macam ada keje je tiap hari)..merupakan Raja Rimba..(mode: teringat movie animasi The Lion King hik, hik, hik)..kreatif, ambitious dan sayangkan anak-anaknya..sebab aku tak pernah nampak lagi singa makan anaknya sendiri..kalau makan haiwan lain tu lain cerita lah..dah makanan dier..heheheh..wah gehtooo..

Ok dah lah..memanjang pula bebelen itew..cukup setakat ni..sudi-sudikanlah bertanyakan soalan kat aku yer kalau nak tahu apa jua jenis masalah..better tanya pasal apa yang aku pakar jew..kang tanya benda lain tak terjawab kang..

PERHATIAN: 

Walaupun aku umpama Singa..tapi malam ni aku tetap sokong Harimau Malaya..tak nak sokong Singapura..Go, go, go Harimau Malaya..benamkan ego Singapura... 

 
 

Mengenai Penulis:

Kaki Wayang mula terlibat dan serius dalam dunia penulisan kreatif sejak tahun 2006. Beliau juga terlibat dalam penciptaan lagu dan lirik lagu Nasyid dan pernah menjulang nama Politeknik Muadzam Shah apabila menjuarai Pertandingan Lagu-lagu Patriotik di PNM, Kuala Lumpur pada tahun 2007.

Ikuti perkembangan terbaru beliau melalui @ Blog Paling Hangat! | Facebook

Comments
0 Comments

{ 0 Komen Membina!... read them below or add one }

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...