Betol-betol Hangat! Ko ni g makan ke masak kat kedai makan?

Oleh Kaki Wayang on


Benda ni sering berlaku dalam situasi bekerja di office..yerlaaa biasanya akan ada satu jadual bekerja kat setiap pejabat..so, kalau yang tak boleh blah dengan bersarapan seawal pukul 8pagi..sudah semestinya orang lain pegi makan dulu..kan?cuma yang menjadi masalahnya..orang tu "punch in" tapi tak terus ke pejabat..tapi melilau ntah ke mana..yang tu tak pe lagi..dah lah tak nampak batang hidung..pukul 9 baru masuk pejabat..yang tu tak pe lagi..kejap lagi dia akan kata..

A: Saya nak pegi makan dulu yer..tak sarapan lagi..
B: (Staff yang baik hati sesangat)..Ok pegilaaaa..

Selang sejam kemudian..batang hidung orang tu tak nampak lagi..masuk kul 11 pagi baru lah nampak batang hidung..dalam hati, "hakaq ko ni g makan ke ko masak kat kedai makan?"..then dia masuk pejabat..ok..xpe..pastu masuk waktu rehat pukul 1ptg..dia akan masuk semula pukul 2.30ptg..dan yang paling menariknya adalah..time amik surat kat pejabat yang sangat "jauh"..amik surat pukul 3ptg..pejabat yang terletak tak sampai 100m dari pejabat "mangsa kejadian" mengambil masa 1 jam untuk amik surat..dah sah dia berborak, jumpe kawan-kawan dan melilau ntah kemana..

Cuba anda kira berapa lama masa yang dia amik untuk tugasan luar yang boleh dianggap bukan tugasan itew? 4 jam je kan?separuh dari 1 hari bekerja digunakannya untuk "tugasan luar" yang sangat menaikkan darah kita..perghhh menyirap siotttt...kalau aku ditempat si "mangsa" kompom aku melenting kat situ..seb baek kengkawan aku sume baik-baik..


Mengenai Penulis:

Kaki Wayang mula terlibat dan serius dalam dunia penulisan kreatif sejak tahun 2006. Beliau juga terlibat dalam penciptaan lagu dan lirik lagu Nasyid dan pernah menjulang nama Politeknik Muadzam Shah apabila menjuarai Pertandingan Lagu-lagu Patriotik di PNM, Kuala Lumpur pada tahun 2007.

Ikuti perkembangan terbaru beliau melalui @ Blog Paling Hangat! | Facebook

Comments
0 Comments

{ 0 Komen Membina!... read them below or add one }

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...