Edisi Agama! Janganlah Kita Sombong Untuk Memohon Kepada Allah S.W.T!

Oleh Kaki Wayang on


Janganlah sombong dan malas untuk memohon sesuatu kepadaNya.

KITA SOMBONG TAK DENGAN ALLAH?? BILA SENANG MEMANG ALLAH DILUPA...
BILA SUSAH?????

Orang yang berkasih-kasihan sering memuja pasangannya. Gembira, suaranya dirindui dan ditunggu oleh kekasihnya. Demikianlah gambaran kasih di antara manusia. Andainya manusia itu gembira suaranya didengar oleh orang lain, betapa bertuahnya kalau seorang hamba mukmin itu suaranya dirindui Allah. Tentunya dia akan terus berdoa..

Lihatlah gambar pemuda ini..biarpun kedua tangannya cacat..tetapi ia masih bersyukur kepada Allah dan bersungguh-sungguh berdoa kepada Allah..tetapi kita yang dikurniakan kesihatan tubuh badan adakah mensyukuri nikmat yang di kurniakan??adakah kita menjadikan berdoa itu amalan seharian kita?Wallahualam...

Firman Allah swt Bermaksud:

"Dan apabila hamba-hambaKu bertanya kepadamau mengenai Aku maka (beritahu kepada mereka): sesungguhnya Aku (Allah) sentiasa hampir (kepada mereka) Aku perkenankan permohonan orang yang berdoa apabila ia berdoa kepadaKu. Maka hendaklah mereka menyahut seruanKu (dengan mematuhi perintahKu), dan hendaklah mereka beriman kepadaKu supaya mereka menjadi baik serta betul."

(Surah Al-Baqarah ayat 186)

Mengenai Penulis:

Kaki Wayang mula terlibat dan serius dalam dunia penulisan kreatif sejak tahun 2006. Beliau juga terlibat dalam penciptaan lagu dan lirik lagu Nasyid dan pernah menjulang nama Politeknik Muadzam Shah apabila menjuarai Pertandingan Lagu-lagu Patriotik di PNM, Kuala Lumpur pada tahun 2007.

Ikuti perkembangan terbaru beliau melalui @ Blog Paling Hangat! | Facebook

Comments
0 Comments

{ 0 Komen Membina!... read them below or add one }

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...