Edisi Terkini! Akhirnya Kes Pelanggan KFC Danny Ng disepak selesai!

Oleh Kaki Wayang on


Solving Things Amicably…From left: Mr Danny Ng and his family members together
with Mr Alan Au, Deputy President, KFC Malaysia; Mr Conrad De Lima, Vice President,
KFC Operations and Puan Rosniza Baharum, General Manager, Group Corporate Communications.


Adalah difahamkan bahawa perselisihan faham antara Danny dan pekerja KFC telah pun berjaya diselesaikan dengan cara baik. Namun begitu, butiran perbincangan antara Danny dan pihak KFC masih lagi dirahsiakan.

Bagi yang mengikuti kisah ini sudah tentu ingin mengetahui apa yang telah terjadi dengan Danny dan pekerja KFC itu kan. Dah dipenjara ke pekerja KFC tu? Dah kena saman ke? Atau Danny dah maafkan ke pekerja dan pihak KFC tu? Semua tu kita masih tak tahu..Penulis sendiri pun sebenarnya tak tahu siapa yang bersalah dalam hal ni..dah macam kisah Bangau Oh Bangau pula kan..Penulis tak naklah tuding jari kepada sesiapapun..diharapkan masalah ini dapat disesesaikan dengan aman tanpa sebarang perbalahan..lebih-lebih lagi kita duduk dalam masyarakat majmuk (sedikit “tacink” disitew)..

Atas apa alasan sekalipun, “CUSTOMER IS ALWAYS RIGHT”..namun begitu customer janganlah pula ambik kesempatan dalam kesempitan itu..biar kedua-dua pihak sama-sama bertoleransi (erkkk betul ke tu!) ataupun sama-sama dediaksi (erkk betul ke tu part 2!)..tak pun sama-sama bekerjasama (Win Win Situation)..barulah dapat wujudkan “1Malaysia, 1 Tempat Makan, 1KFC” yang harmoni gehtooo..

Buat pengetahuan semua, di WALL KFC agak panas yer dengan berates-ratus komen mengenai gambar di atas dan ramai diantaranya komen yang berbaur perkauman..ala komen ala-ala Kes Luiz Suarez dan Patrice Evra tu (okeh tak de kena mengena langsung)..Macam yang aku katakana tadi..sebagai “1Malaysia, 1 Tempat Makan, 1KFC”..Buang Yang Keruh (pastu minum..) eh taklah..buang yang keruh, ambil yang jernih..tok sah lah nak protes sana, kritik sini dan macam-macam lagi..

Mengenai Penulis:

Kaki Wayang mula terlibat dan serius dalam dunia penulisan kreatif sejak tahun 2006. Beliau juga terlibat dalam penciptaan lagu dan lirik lagu Nasyid dan pernah menjulang nama Politeknik Muadzam Shah apabila menjuarai Pertandingan Lagu-lagu Patriotik di PNM, Kuala Lumpur pada tahun 2007.

Ikuti perkembangan terbaru beliau melalui @ Blog Paling Hangat! | Facebook

Comments
0 Comments

{ 0 Komen Membina!... read them below or add one }

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...