Betol-betol Hangat! Simoncelli sambar petak pertama

Oleh Kaki Wayang on

 
Marco Simoncelli akan memulakan perlumbaan MotoGP buat  pertama kali dalam sejarah kariernya di petak pertama pada GP  Catalunya yang akan berlangsung esok.Penunggang San Carlo Honda Gresini berasal dari Itali tersebut mencatat masa terpantas  1 minit 42.413 saat pada sesi kelayakan di litar Montmelo hari ini.
Juara dunia kategori 250cc pada 2008 tersebut mencuri tumpuan pada sesi  kelayakan dengan teknik dan corak tunggangan pantas untuk sekaligus  mengenepikan catatan masa juara MotoGP lain seperti Casey Stoner serta  penyandang juara Jorge Lorenzo.

"Saya tidak jangka dengan keputusan ini, saya sangat gembira sekali," ujar  Simoncelli.

Stoner akan bermula dipetak kedua manakala Lorenzo pula dipetak ketiga,  kelibat Dani Pedrosa tiada pada pusingan kali ini berikutan masih bergelut  dengan kecederaan bahu yang dialaminya. Lagenda MotoGP, Valentino Rossi pula sekadar akan bermula dipetak ke-7  pada perlumbaan esok.
 

Mengenai Penulis:

Kaki Wayang mula terlibat dan serius dalam dunia penulisan kreatif sejak tahun 2006. Beliau juga terlibat dalam penciptaan lagu dan lirik lagu Nasyid dan pernah menjulang nama Politeknik Muadzam Shah apabila menjuarai Pertandingan Lagu-lagu Patriotik di PNM, Kuala Lumpur pada tahun 2007.

Ikuti perkembangan terbaru beliau melalui @ Blog Paling Hangat! | Facebook

Comments
0 Comments

{ 0 Komen Membina!... read them below or add one }

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...