Bila mana manusia menganggap kita berlagak

Oleh Kaki Wayang on

3hb - 6hb Mei 2011 - Masa Kursus Grammar for better Communication and Writing ada satu kumpulan ni sangat-sangat xsuka kumpulan kitorang..ntah ape yang kitorg buat kat kumpulan dia sampai dia dengki kat kitorang..pastu cakap kitorang kumpulan berlagak..tapi kan akhirnya nampak sangat kumpulan mana yang berlagak sebenarnya..kononnya power la tu berbahasa Inggeris..sekali tgk.."average" masih lagi terkial2 nak menjawab dan bercakap..even ada teks sekali pun masih terkial-kial..

Aku tau sal ni pon masa kumpulan aku wat persembahan untuk The Stonecutter..al-maklumlah kat kumpulan aku tu ada "Narrator" so suara pon mantop bila memulakan dialog Narrator #1..Ni lah diantara dialog-dialog yang aku ungkapkan masa persembahan hari tu..:-

Narrator#1 : Once upon a time there was a Stonecutter
Narrator#1 : One day the hot sun beat down upon the Stonecutter
Narrator#1 : Said the Stonecutter
Narrator#1 : And as before, the wish was granted and the Stonecutter became the Wind!
Narrator#1 : But its too late for The Stonecutter

Ni bukan cite full tau..aku letak mane dialog aku jew..untuk task ni aku dapat anugerah tau..bese laa suara Narrator ngan penuh penghayatan dan intonasi gaytohhhh..tapi anugerah tu bukan lah anugerah yang besar..cuma dapat la penghargaan dari teacher kitorang..masa nilah ada orang anggap kumpulan kitorang berlagak..ntah nape ntah..kumoulan lain takde pon nak berdendam ngan kitorang..dan dengarnya..havang Yazid Yahya pon kene hanjeng ngan kumpulan tu kot..takpelah..dorg bukan dapat anugerah pape pon even dorg lagi berlagak dari kita..

Dan yang ironinya, orang yang dianggap jahat dan berlagak tu dapat anugerah..Yazid Yahya dapat anugerah terbaik The Stonecutter versi lelaki..yg sorang tu aku xkenal..dan aku sbg Narrator teraik..so, maknanya staf Politeknik Muadzam Shah masih ada yang terbaik dikalangan kelas Grammar tu..yang lain xdapat anugerah pown..

Moralnya, jangan mengukur orang lain kalau diri sendiri xbetul..

Mengenai Penulis:

Kaki Wayang mula terlibat dan serius dalam dunia penulisan kreatif sejak tahun 2006. Beliau juga terlibat dalam penciptaan lagu dan lirik lagu Nasyid dan pernah menjulang nama Politeknik Muadzam Shah apabila menjuarai Pertandingan Lagu-lagu Patriotik di PNM, Kuala Lumpur pada tahun 2007.

Ikuti perkembangan terbaru beliau melalui @ Blog Paling Hangat! | Facebook

Comments
2 Comments

{ 2 Komen Membina!... read them below or add one }

Anonymous said...

haha!! yg dpt anugerah lg sorang tu ko tak kenal ek? huhu..

Kaki Wayang said...

mana aku kenal la..ko kan kenal dia..skandal sangat..katenyerrr

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...