Edisi Pelik! Kisah Sedih Kanak-Kanak Serigala Jadian Ditinggal Ibu - Serius Sadis!

Oleh Kaki Wayang on


Liu Jiangli (6) ialah seorang anak kecil yang malang yang berasal dari Guizhou China. Beliau mengidap sejenis anamoli kulit yang menyebabkan badan beliau ditumbuhi tahi lalat gergasi yang berbulu. Penyakit ini juga dikenali sebagai Hypertrichosis Universalis atau nama timangannya Sindrom Serigala Jadian. 


Ibu beliau melarikan diri semasa beliau berumur dua tahun. Bapanya pula kemudian meninggalkan beliau di sebuah nurseri dan selepas itu Liu dibesarkan oleh seorang pakcik. Kini si pakcik memohon bantuan orang ramai kerana beliau tidak mampu menanggung kos perbelanjaan membesar Liu. Ini kerana beliau sudah mempunyai 3 orang anak serta menjaga bapa beliau. Beliau juga mahu Liu mendapatkan rawatan kerana beliau tak mampu membiaya kos yang perlu ditanggung.




Mengenai Penulis:

Kaki Wayang mula terlibat dan serius dalam dunia penulisan kreatif sejak tahun 2006. Beliau juga terlibat dalam penciptaan lagu dan lirik lagu Nasyid dan pernah menjulang nama Politeknik Muadzam Shah apabila menjuarai Pertandingan Lagu-lagu Patriotik di PNM, Kuala Lumpur pada tahun 2007.

Ikuti perkembangan terbaru beliau melalui @ Blog Paling Hangat! | Facebook

Comments
0 Comments

{ 0 Komen Membina!... read them below or add one }

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...