Betol-betol Hangat! Anonymous mahu bunuh Facebook

Oleh Kaki Wayang on

http://scm-l3.technorati.com/10/05/19/12997/Will-They-Kill-FB1.jpg

Kumpulan serpihan penggodam terkenal Anonymous mengumpulkan sokongan, semalam dalam rancangan untuk ‘membunuh’ rangkaian laman sesawang sosial, Facebook.

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjP7EL5RRjE4XPS8sl46yEh5ETxhJEuUrd4wuRgpp4xHSiLr00pBLuHyeSkaUt_mUkz4l5fpN5GjzqgsR0iGkYmoTA_FwAxWg9HxFZo4QX9QuUrinjSSONCc6QsIfzqwJWXN4IYk_kTB22E/s640/ways+to+kill+facebook.jpg

Rakaman video YouTube dilabel sebagai mesej daripada Anonymous mendakwa ‘Operasi Facebook’ akan berlangsung pada 5 November untuk memusnahkan rangkaian sosial itu kerana mencemari hak peribadi penggunanya. Jurucakap Anonymous berkata, bagaimanapun, ketua kumpulan itu tidak pasti sejauh mana keseriusan ancaman berkenaan kerana kumpulan terbabit tidak mempunyai struktur arahan yang tegas dan anggotanya merahsiakan identiti mereka. Video itu menuduh Facebook menyimpan data yang dihantar pengguna dan malah berkongsinya dengan agensi penguat kuasa. “Sertai kami dan bunuh Facebook demi hak peribadi anda,” kata jurucakap dalam video itu. 

Mengenai Penulis:

Kaki Wayang mula terlibat dan serius dalam dunia penulisan kreatif sejak tahun 2006. Beliau juga terlibat dalam penciptaan lagu dan lirik lagu Nasyid dan pernah menjulang nama Politeknik Muadzam Shah apabila menjuarai Pertandingan Lagu-lagu Patriotik di PNM, Kuala Lumpur pada tahun 2007.

Ikuti perkembangan terbaru beliau melalui @ Blog Paling Hangat! | Facebook

Comments
0 Comments

{ 0 Komen Membina!... read them below or add one }

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...