Betol-betol Hangat! Eh, Puasa dah masuk hari ke-6 dah?

Oleh Kaki Wayang on

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEha9mTaTe7FLxFjHS_IRnihdCQhhZ6tthYBUTvJZ8ouRghqfc_a-q5mE2UmYItQh7eBstAaKtU6hMclWBM-o-5YoKp3rK6IeRL_WA5EFYJ07_SYZ0kzG9D7HNcYapS48L9jWxIYD7w1wDvb/s1600/puasa.jpg

Alhamdulillah..baru je selesai bersahur kejap tadi..Hari ni hari Sabtu, hari cuti bagi semua kakitangan kerajaan macam aku ni..so, sebab tidur pun satu ibadah nampaknya hari ni dan esok leh lah extra tido kan..hehehe..ni pun kejap lagi pas solat subuh dalam kul 7am kang nak sambung balik tido..hehehe..xleh tido pas subuh..rezeki tak masuk kang..nak TADARUS sat..

Sedar tak sedar, puasa dah masuk hari ke-6 dah kan..kejapnyer masa berlalu..Isnin hari tu hari pertama berpuasa..tapi sekarang dah masuk seminggu dah berpuasa..tak lama lagi bulan yang penuh barakah ni akan berakhir..pastu raya pula..meh baca doa harian puasa pulak..


Doa hari – 6

Yaa Allah! Janganlah Engkau hinakan aku karena perbuatan maksiat terhadap-MU, dan janganlah Engkau pukul aku dengan cambuk balasan-MU. Jauhkanlah aku dari hal-hal yang dapat menyebabkan kemurkaan-MU, dengan anugerah dan bantuan-MU, Wahai puncak keinginan orang-orang yang berkeinginan!

Mengenai Penulis:

Kaki Wayang mula terlibat dan serius dalam dunia penulisan kreatif sejak tahun 2006. Beliau juga terlibat dalam penciptaan lagu dan lirik lagu Nasyid dan pernah menjulang nama Politeknik Muadzam Shah apabila menjuarai Pertandingan Lagu-lagu Patriotik di PNM, Kuala Lumpur pada tahun 2007.

Ikuti perkembangan terbaru beliau melalui @ Blog Paling Hangat! | Facebook

Comments
0 Comments

{ 0 Komen Membina!... read them below or add one }

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...