Edisi Pengajaran! Akibat Membenci Rasulullah S.A.W, Allah S.W.T Kirimkan Petir dan Api Menyambar Manusia Itu - Ikuti Kisah Benar dan Bukti Kekuasaan Allah S.W.T!

Oleh Kaki Wayang on


Beberapa tahun lalu satu kejadian ngeri menimpa golongan "SalafiWahabi" yang menentang sesuatu yang dianggap "bid'ah' di Madinah An Munawwarah. Di Bawah ini gambar kejadian berkenaan:

Gambar pembenci makam Rasulullah S.A.W (Salafi Wahabi) mati terpanggang di atas kubah hijau makam Nabi S.A.W.


Dikutip dari Syekh az-Zabidi: “Para musuh Rasulullah setelah mereka selesai menghancurkan makam-makam mulia di komplek pemakaman al Baqi’; mereka pindah ke Qubah Rasulullah untuk menghancurkannya.

Salah seorang dari mereka lalu naik ke puncak Qubah untuk mulai menghancurkannya, tapi kemudian Allah mengirimkan petir/api menyambar orang tersebut yang dengan hanya satu kali hantaman saja orang tersebut langsung mati hingga raganya menempel di atas Qubah mulia itu.

Setelah itu tidak ada seorangpun yang mampu menurunkan mayat orang tersebut dari atas Qubah; selamanya. Lalu ada salah seorang yang sangat soleh dan bertakwa mimpi diberitahukan oleh Rasulullah bahwa tidak akan ada seorangpun yang mampu menurunkan mayat orang tersebut. Dari sini kemudian orang tersebut “dikuburkan” ditempatnya

(di atas Qubah; dengan ditutupkan sesuatu di atasnya) supaya menjadi pelajaran”

Mengenai Penulis:

Kaki Wayang mula terlibat dan serius dalam dunia penulisan kreatif sejak tahun 2006. Beliau juga terlibat dalam penciptaan lagu dan lirik lagu Nasyid dan pernah menjulang nama Politeknik Muadzam Shah apabila menjuarai Pertandingan Lagu-lagu Patriotik di PNM, Kuala Lumpur pada tahun 2007.

Ikuti perkembangan terbaru beliau melalui @ Blog Paling Hangat! | Facebook

Comments
0 Comments

{ 0 Komen Membina!... read them below or add one }

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...