Siapa Zara Shafruddin, Perempuan Melayu Yang Berkahwin Di Gereja?

Oleh Kaki Wayang on

Zara Shafruddin merupakan seorang peguam di Clayton UTZ iaitu sebuah firma guaman terkenal di Australia, Zara pernah mendapat  pendidikan dia College of Law (NSW), Griffith Universit dan  Jerudong International School (Brunei). So walaupun dia dikatakan melayu, (sebab bila tengok pada nama pun kita tahu dia melayu). 

Namum dia dipercayai orang Brunei dan bukan orang Malaysia daripada maklumat-maklumat yang terdpat di internet. Daripada maklumat, tidak dinyakan agama sebenar Zara. Namun jika dia Islam, mungkin dia sudah murtad.

Lagi Berita Mengenainya:-

Gambar Perkahwinan Zara Shafruddin Di Gereja
Zara Shafruddin Nikah Di Gereja!
Siapa Zara Shafruddin? Ikuti Kupasannya!
KETAHUI BAGAIMANA Perkahwinan mereka di gereja diketahui UMUM..sebenarnya perkahwinan mereka dirahsiakan..TETAPI Kevin Rudd sendiri yang membocorkannya di TWITTER..

IKUTI KUPASANNYA DI SINI!

Mengenai Penulis:

Kaki Wayang mula terlibat dan serius dalam dunia penulisan kreatif sejak tahun 2006. Beliau juga terlibat dalam penciptaan lagu dan lirik lagu Nasyid dan pernah menjulang nama Politeknik Muadzam Shah apabila menjuarai Pertandingan Lagu-lagu Patriotik di PNM, Kuala Lumpur pada tahun 2007.

Ikuti perkembangan terbaru beliau melalui @ Blog Paling Hangat! | Facebook

Comments
15 Comments

{ 15 Komen Membina!... read them below or add one }

roha said...

ada cerita kononnya dia berasal dari penang...betui ka?

aliaze said...

Walau apa pun kalu mungkin namanya melayu dan beragama islam. Dia sememangnya layak untuk dipancung kepala saja. Menjatuhkan maruah Islam....

Kna said...

Belajar tinggi otak dkt lutut

Kna said...

Belajar tinggi otak dkt lutut

Kna said...

Belajar tinggi otak dkt lutut

Kna said...

Belajar tinggi otak dkt lutut

Kna said...

Belajar tinggi otak dkt lutut

Jt said...

ta baik kte mengata mereka yg membuat kesalahan
kite sume ta sempurna,.
klau btl die islam..
d0akan die kmbali ke pangkal jln

panakz said...

nama ZARA tu bukan nama melayu la, tu nama arab yang dalam bahasa melayunya bermaksud PUTERI, sama juga nama KAMAL/QAMAL/GAMAL yang bermaksud dalam bahasa melayunya UNTA. dan bukan semua ARAB itu ISLAM. contohnya TAREQ AZIZ (timbalan SADDAM HUSSEIN) itu beragama kristian (nasrani) cuma namanya TAREQ AZIZ kerana tu bahasa kaum dia. nama-nama melayu tu, BUNGA, DAYANG, PUTERI, CEMPAKA, DARA, TERUNA, LESTARI dan sebagainya. nama arab bukan nama moden, tapi nama ORANG ARAB dan orang ISLAM tidak semestinya menggunakan nama orang ARAB. lihat saja mat salleh dan jawa indon yang ISLAM, mereka lebih suka menggunakan bahasa sendiri yang indah2 (sunnah bagi nama yang baik2 pada anak tapi tidak semestinya dalam bahasa arab). apelah sengal sangat kata nama zara tu nama melayu dan islam. nama melayu lebih indah dalam bahasa melayu, dan nama orang islam tidak semestinya dalam bahasa arab. melayu pun ada kegemilangan budaya dan sasteranya sendiri.

Kaki Wayang said...

klu diteliti dari paras mukanya...dia adalah melayu dan klu diteliti dari nmanya dia adalah melayu tp tk tau dia dr asal mana malaysia or brunei or singapore.

Kaki Wayang said...

klu benar lah dia mmg melayu islam maka janganlah ada yg lain mengikut jejak langkahnya yg nyata sesat dan murtad.

Kaki Wayang said...

klu dia dari melayu singapore tk heran lah mmg disana rmi yg murtad tp klu brunei tu agak sukar nk percaya dan klu malaysia tu mungkin juga.

Kaki Wayang said...

Mungkin suaminya sudah beragama islam

Kaki Wayang said...

kepada zara..kalaupun d gereja tapi jangan lepas kalimah tauhid dalam hati tu eyerrr

Kaki Wayang said...

lantaklah dosa tanggung sendiri jangan menyusahkan orang...syurga dan neraka didoktrine sejak anak kecil lagi....

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...