Edisi Khas Puasa! Perokok perlu tahu ini!

Oleh Kaki Wayang on

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiPKrWDXOQu10uq8qlCQT25qr0oMHFnFbYcc5JSbGPWih-uzAjnpU_ZjckBOR5qncJjF0AQtl0iLd7xoHeq3mSYbHlh5s5GevaGc9RuPlrWnzBmwRpynYY9sfVv-yqfKpDR2r2NMTvReD0/s1600/rokok.jpg
Assalammualaikum semua..kepada semua perokok tanahair..anda perlu tahu ini dan fikirkan sejenak..apakah ianya mendatangkan hasil yang baik kepada diri anda sebelum ini ataupun tidak..maksud aku..adakah dengan merokok anda mencapai satu hasil yang membawa kebaikan? atau keburukan..sila baca fakta dibawah..dan adakah puasa anda sekarang masih belum mampu menukar tabiat merokok anda..
Harga rokok : RM10 (sekotak) x sehari
Jumlah tahunan : RM 3650
Tempoh Merokok : RM 3650 x 5 tahun = RM 18250

Maka.. orang yang merokok WAJIB MENUNAIKAN HAJI DAN UMRAH kerana lebihan harta mereka yang selama ini disia-siakan dan dibakar.
Alhamdulillah dah baca akhirnya..amacam? terasa dihati tak? ke langsung tak terasa? memang perokok tegar la ni eh? Hahahahahaha.. Kekadang aku melihat setiap kali berbuka puasa..ramai diantara kita yang sanggup berbuka dengan ROKOK dan membelakangkan KURMA yang lebih afdal untuk dijadikan sebagai benda yang harus dimakan untuk berbuka..
P/s: Sempena bulan baik ni..hentikanlah merokok yer..tak baik merokok tau..benda paling tak sedap sekali adalah rokok..cuba korang pekena Ikan Patin Masak Tempoyak ke, Ayam Masak Lemak Cili Api ke..KFC ke, Pizza ke..ini tidak..rokok, rokok, rokok..muka pun dah macam rokok dah..

Mengenai Penulis:

Kaki Wayang mula terlibat dan serius dalam dunia penulisan kreatif sejak tahun 2006. Beliau juga terlibat dalam penciptaan lagu dan lirik lagu Nasyid dan pernah menjulang nama Politeknik Muadzam Shah apabila menjuarai Pertandingan Lagu-lagu Patriotik di PNM, Kuala Lumpur pada tahun 2007.

Ikuti perkembangan terbaru beliau melalui @ Blog Paling Hangat! | Facebook

Comments
0 Comments

{ 0 Komen Membina!... read them below or add one }

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...