Edisi Segmen! Ben Ashaari Ajak Korang Kritik Blog Aku!

Oleh Kaki Wayang on



Kenapa blog aku perlu dikritik?

Setelah hampir setahun berblog (tak tukar template walau sekali), aku sebagai penulis blog ini begitu mengharapkan agar ada penambahbaikan yang berlaku dalam blog aku..kadang-kadang kalau kita buat keje sorang-sorang sebagai contoh aku sebagai designer sebuah Laporan Tahunan untuk sebuah organisasi..dari muka surat 1 sampai muka surat terakhir semua aku yang buat..kemudian hantar kat bos untuk tengok sama ada laporan itu lulus atau tak sebelum dilancarkan..

Bos pula hanya suka tengok gambar dari baca laporan dan kemudiannya meluluskan agar Laporan Tahunan itu dihantar untuk proses percetakan..bila dah siap, sekali tengok mak aih banyak betul kesalahan dari segi tatabahasa dan kelihatannya ada bahasa rojak disitu..


Moralnya di situ:

Aku dah hampir setahun berblog dan tidak ada seorang pun yang kritik blog ini..so, aku rasa macam ok je blog ni walaupun pada dasarnya di mata orang lain ada kekurangan di sana-sini..so, apa kata korang datang je kritik blog ni..tak kisahlah korang nak BOM ke nak PUJI kea tau ape-ape lah..janji dengan adanya kritikan korang, aku mampu berikan yang terbaik khas untuk pembaca semua..

Itulah gunanya kritikan membina..dan jangan pula korang mengutuk k..aku taulah blog aku ni sangat teruk..tapi janganlah sampai mengutuk..

Silakanlah kritik yer..tapi tak maul ah korang cakap, Blog hitam legam, gelap, mendung atau papelah yang sewaktu dengannya..mintak maaflah yer kalau ada salah dan silap..kita sama-sama saling tunjuk ajar.

Mengenai Penulis:

Kaki Wayang mula terlibat dan serius dalam dunia penulisan kreatif sejak tahun 2006. Beliau juga terlibat dalam penciptaan lagu dan lirik lagu Nasyid dan pernah menjulang nama Politeknik Muadzam Shah apabila menjuarai Pertandingan Lagu-lagu Patriotik di PNM, Kuala Lumpur pada tahun 2007.

Ikuti perkembangan terbaru beliau melalui @ Blog Paling Hangat! | Facebook

Comments
26 Comments

{ 26 Komen Membina!... read them below or add one }

NAL said...

blog ni simple & nice..hitam nampak elegen taw..

jemput kritik :

http://nyteamlife.blogspot.com/2012/03/ben-ashaari-ajak-korang-kritik-blog-aku.html

Syafiq Ahadin said...

makin maju.... hehe! tahniah! :)
silent reader ni...... tak nak bagi award?
#okbai

RamRamCute said...

As salam Azri...

Jiran sepagar saya....Tidak perlu dipertikaikan lagi...suka dengan kaler template blog ini cuma headernya kena tukar kot untuk tampak lebih panas dan hangat..hehehe (memandai aje akak ni kan)

Overall akak suka blog awak dan sememangnya tidak perlu untuk diperkatankan lagi (nnt lawan tauke lak) hehhe...apa pun terima kasih Azri atas segala tunjuk ajar...akak masih memerlukan lagi tunjuk ajar kamu dalam dunia penulisan blog ini...keep up and happy blogging :-)

http://bla-bla-blub-blub.blogspot.com/2012/03/ben-ashaari-ajak-korang-kritik-blog-aku.html

Kaki Wayang said...

Hitam itu mutu keunggulan kan..hehe..kejap lagi terjah blog awak pula yer..

Ayue Rejaluddin said...

Salam...
Kemasnye blog ni.......
Tersusun je....
jeles tgk..... huhuhuhuhu.......

Kaki Wayang said...

Blogger retis datang mengomen dan mengkritik..award? Ada nanti aku bagi..

Muhamad Azam said...

wow nice blog HEHE

jom gi blog saya
http://blogbudaksengal.blogspot.com/2012/03/segmen-ben-ashaari-ajak-korang-kritik.html

Kaki Wayang said...

Hehehehe..itu sudah semestinya (maksud saya xdelah kemas mana pun)..xsuka blog yang serabut..tu sebab sebelum saya mengkritik orang saya akan pastikan blog saya kemas dan layak untuk mengkritik blog orang lain..thanks datang mengomen dan mengkritik..

Kaki Wayang said...

Hehehehehe..ape pown thanks datang mengkritik yer..thanks atas kritikan..eh kritikan ke? pujian laaaa

Kaki Wayang said...

Hamvoihhhh kritik nooooo..hahaha..mana delah..akak janganlah anggap azri ni "sebaik" itu..tak yah puji melambung sangat..cukuplah azri dapat bantu blog akak dan kita sama-sama dapat manfaatnya kan..

Berkenaan dengan headernya tu..betul tu setuju ngan cadangan akak agar menukar header yang lebih hangat..cuma header tu masih dalam proses rekacipta..nak bagi gempak skit..

Ape pown thanks datang mengomen dan mengkritik..kalau ada apa-apa yang akak nak minta bantuan..azri sedia membantu..

Admin said...

Wahhhh .. aikk rasanya dua hari lepas lainn .. uishhh ...best best ... template ni best .... sesuaiii ngan kaler kulit .hahaha.. adeh.

Makin mantaplah .... siyes ni.

Kaki Wayang said...

Template yang sama lah HH..tak penah tukar pun..tengok widget kat sebelah tu..amik dari blog HH tu..hehe

Thanks sudi mengomen..

zakirulRahim said...

header menarik..tapitak ada shoutbox...tambah shoutbox..btw nice blog..keep on writting..yaaa

jemput singgah:
http://zakirulrahim.blogspot.com/2012/03/ben-ashaari-ajak-korang-kritik-blog-aku.html

Cik Kay Jue said...

blog awak ok kemas.. :)


http://kayjueblog.blogspot.com/2012/03/ben-ashaari-ajak-korang-kritik-blog-aku.html

dya nasir said...

hye..dari segmen abg ben..
kalau sudi kritik blik blog dya ye..:D
http://yayabunga.blogspot.com/2012/03/segmen-jom-kritik-blog-aku.html

dyatak tahu nk kritik apa..blog ni kemas sgt..dya suka..:D

Kaki Wayang said...

Saya memang tak kan letak Shoutbox kot..sebab menggalakkan spam..minta maaf yer..hehehe..btw..thanks datang..

Kaki Wayang said...

Thanks datang menerjah..tapi tak menepati terma dan syarat lah..xde kritikan pon..

Kaki Wayang said...

Thanks datang mengkritik

Kaki Wayang said...

Eh tak kritik pon??? mmmmmm..

Kaki Wayang said...

Thanks datang mengomen dan meng"kelitik"akan diteruskan kekemasan itew..

Kaki Wayang said...

Wah semua orang yang kritik kata kemas..hehehe..btw thanks!!!

Unknown said...

ok da ni.. terpikat dgn header u..auwww

jom kritik blog CA

http://bila2akurajin.blogspot.com/2012/03/ben-ashaari-ajak-korang-kritik-blog-aku.html

Kaki Wayang said...

Hahahahaha..sesuathoooooooo sangat

Emma said...

Yuhuuu, Emma here... hehehe sory lambat and thanks kritik my blog =)
akan di ubah semua yang di kritik =) urm wow, satu hari byk ek azri update. sangat jeles. =) hehehehhe but nice blog !! Hitam tu memang keunggulan. Just try black color coz ramai blogger perempuan tak berani guna black color. so try sesuatu kelainan. =) opsss emma da follow blog nie.. hehehe

Kaki Wayang said...

Emma - Pertamanya, terima kasih datang berkunjung ke teratak blog yang tak seberapa dan tak secanngih blog lain ini..A’ah, Paling banyak Azri update dalam sehari adalah lebih kurang 40 post..namun begitu, post itu bergantung kepada masa..kalau Azri sibuk, Azri tak kan mampu update sebanyak itu..so, Azri akan ambil masa pada awal pagi dari pukul 7am sampailah 8am (Waktu bekerja) diambil untuk meng”update” blog..Azri tak nak blog itu bersawang tak dikemaskini..


Sebagai seorang yang mementingkan kepuasan pembaca..kita kenalah buat post bermutu penuh dengan mesej dan sarat dengan pengajaran barulah blog kita disukai orang..

So, kalau ada masa even pada waktu kerja..Azri akan ambil sedikit masa untuk mengintai blog..nak pastikan blog ada pmbaca pada setiap masa..barulah hati kita suka dan happy..ni tak buat blog, pastu tak update..dan tak de orang masuk..lagi sedih..

Bagus..kadang-kadang tak ramai blogger wanita sukakan warna hitam..nak juga warna pink biru air laut tu..pantang nama blogger wanita..memang nak buat warna pink..asal pink mesti wanita..hehehe..ok takpe Emma teruskan berblog ok..nak minta tunjuk ajar pun xpe..sume leh..no halz..

aimanfiez said...

blog ni hebat.. sy suka.. terus masuk bloglist sy.. hehehe.. kritk blog sy pulak tau.. http://www.hafizaiman95.com/2012/03/ben-ashaari-ajak-korang-kritik-blog-aku.html

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...