Edisi Terkini! Susulan Kisah Pembunuhan Dirang: Keluarga Dirang Diganggu!

Oleh Kaki Wayang on


Keluarga mangsa bunuh dan bakar, Nurul Nadirah Abdullah, 5, atau Dirang mendakwa berasa terancam sejak kematian kanak-kanak itu. Ibunya, Roselyn Alan, 25, berkata, kehidupan mereka sekeluarga tidak tenteram berikutan beberapa insiden seperti cubaan samun dan dikejar individu tidak dikenali.

“Sejak dua hari lalu, rumah yang kami diami cuba dipecah masuk kira-kira jam 1 pagi. Ketika itu, kami semua sedang lena tidur, namun adik ipar terdengar bunyi penjenayah cuba memecah masuk melalui bumbung.

“Pada mulanya, kami sangka ia bunyi burung yang berjalan di siling, tetapi penjenayah itu cuba pecahkan siling menyebabkan ibu bertindak mengambil batang besi lalu mengetuk pintu dengan kuat, menyebabkan penjenayah itu melarikan diri,” katanya selepas menerima kunjungan Ketua Polis Johor, Datuk Mohd Mokhtar Mohd Shariff dan isterinya, Bibi Zakiah Meraslam di rumah mereka di Flet Seri Delima, Bandar Seri Alam, di sini, semalam.

Roselyn memberitahu, ia merupakan kejadian pertama cubaan pecah rumah dialaminya sejak hampir setahun setengah mereka sekeluarga menetap di situ.

Jelasnya, atas dasar keselamatan, mereka sekeluarga telah berpindah ke blok lain di situ.

“Kami bukan tidak mahu pindah tempat lain, tapi berasa selesa di sini kerana terdapat ramai saudara-mara yang tinggal di flet ini,” katanya.

Ibu tiga anak ini juga mendakwa, adik bongsu lelakinya, Mohd Hakim Alan, 14, dikejar tiga individu tidak dikenali dalam tiga kejadian berasingan. Roselyn percaya kejadian yang berlaku ada kena mengena dengan kes kematian Dirang. Sementara itu, menceritakan detik-detik cemas dialaminya, Mohd Hakim berkata, kejadian pertama dia dikejar ialah ketika hendak ke kafe siber berdekatan rumah.

“Ketika itu lebih kurang jam 1 tengah hari, saya hendak ke kafe siber, kemudian ada lelaki cuba mendekati sambil memanggil saya dekat dengannya. Dia kemudian bertanya saya anak siapa. “Tidak mengendahkan lelaki itu, saya kemudian bertindak melarikan diri lalu dikejar,” katanya.

Mohd Hakim berkata, insiden yang sama turut berlaku selang beberapa hari lalu dan mendakwa lelaki itu menaiki kereta Kancil berwarna merah sentiasa mengekorinya. Roselyn berkata, dia akan membuat laporan polis berhubung kejadian yang berlaku kerana khuatir akan keselamatan mereka sekeluarga.

Mengenai Penulis:

Kaki Wayang mula terlibat dan serius dalam dunia penulisan kreatif sejak tahun 2006. Beliau juga terlibat dalam penciptaan lagu dan lirik lagu Nasyid dan pernah menjulang nama Politeknik Muadzam Shah apabila menjuarai Pertandingan Lagu-lagu Patriotik di PNM, Kuala Lumpur pada tahun 2007.

Ikuti perkembangan terbaru beliau melalui @ Blog Paling Hangat! | Facebook

Comments
0 Comments

{ 0 Komen Membina!... read them below or add one }

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...