Edisi Terkini! Jadual Gaji dan Struktur Gaji Terbaru Serta Contoh dan Jadual Pengiraan Gaji dan Senarai Elaun Yang Berkuatkuasa Serta Merta!

Oleh Kaki Wayang on


Baru-baru ini, Perdana Menteri Malaysia, Dato Seri Najib Tun Razak telah mengumumkan pemansuhan Skim SBPA untuk penjawat awam yang telah diperkenalkan sebelum ini dan telah digantikan dengan penambahbaikan dalam Sistem sedia ada iaitu Sistem Saraan Malaysia (SSM) dalam satu sesi perjumpaan bersama Kakitangan Awam di Putrajaya.

JADUAL PENGIRAAN GAJI BARU SSM 2012 DI SINI!


Berikutan itu, terdapat beberapa penambahbaikan disamping pengumuman kenaikan gaji serta pelarasan gaji seperti berikut:-

LAGI INFORMASI DI SINI!

Antara pelarasan dan penambahbaikan dalam SSM:

  • Kenaikan sebanyak RM80 hingga RM320 setahun bagi Gred 1 hingga Gred 54(KGT).
  • Manakala kadar kenaikan gaji tahunan bagi JUSA dan ke atas adalah kekal menggunakan KGT SSM dengan diberi pelarasan mengikut peratusan yang ditetapkan.
  • Kenaikan 13 peratus bagi kumpulan GRED 1 hingga GRED 54
  • Pelarasan dibuat adalah berdasarkan Jadual Gaji Matriks Sistem Saraan Malaysia (SSM) berikutan pembatalan sistem Saraan Baru Perkhidmatan Awam

Mengenai Penulis:

Kaki Wayang mula terlibat dan serius dalam dunia penulisan kreatif sejak tahun 2006. Beliau juga terlibat dalam penciptaan lagu dan lirik lagu Nasyid dan pernah menjulang nama Politeknik Muadzam Shah apabila menjuarai Pertandingan Lagu-lagu Patriotik di PNM, Kuala Lumpur pada tahun 2007.

Ikuti perkembangan terbaru beliau melalui @ Blog Paling Hangat! | Facebook

Comments
0 Comments

{ 0 Komen Membina!... read them below or add one }

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...