Edisi Tips Blog! Panduan Memilih Template Yang Sesuai dan Bagaimana Menguruskannya – Tips dari HasrulHassan!

Oleh Kaki Wayang on

 
 
Memilih template perlukan masa dan ketekunan, apatah lagi jika kita mementingkan template yang mesra SEO. Ada template yang sesuai dan ada yang kurang sesuai - terutama apabila anda mahu meletakkan sesetengah widget yang kadangkala tidak rasi dengan template.

Selalunya masa yang HH gunakan untuk ubah ialah pada hujung minggu, di mana pembaca blog agak kurang, dan gunakan masa selepas 10 malam.

Untuk perletakkan iklan seperti Churp-churp dan juga Says.my ... kena peka dengan perubahan yang ada dan iklan untuk diletakkan di blog, tidak kira masa, apabila ada iklan baru naik, letakkan tetapi pastikn dulu pilih yang mana yang akan menarik minat.

Terima kasih.

Mengenai Penulis:

Kaki Wayang mula terlibat dan serius dalam dunia penulisan kreatif sejak tahun 2006. Beliau juga terlibat dalam penciptaan lagu dan lirik lagu Nasyid dan pernah menjulang nama Politeknik Muadzam Shah apabila menjuarai Pertandingan Lagu-lagu Patriotik di PNM, Kuala Lumpur pada tahun 2007.

Ikuti perkembangan terbaru beliau melalui @ Blog Paling Hangat! | Facebook

Comments
2 Comments

{ 2 Komen Membina!... read them below or add one }

Ezad Skytech said...

kalau nak ubah template dan cari template yg sesuai...mmg ambil masa...byk kerja nak kena buat...bila ada waktu betul2 terluang je baru gunakan untuk buat eksperimen template2 ni...

Kaki Wayang said...

Yup betul tu..memang setuju sangat-sangat..macam kata HH..masa paling sesuai adalah pada weeked sebab pembaca tak ramai masa tu..

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...