Betol-betol Sengal! Nama cantik, perangai buruk!

Oleh Kaki Wayang on

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjcAYrN9DjUGdkUOIPr9cymcBpWb_GgFuTf5HAsu_wMlmNji0wMthv9OJP_uh4Oz0mlQJM7-FnDJIWcX7h5JRuWeNcCJEzvidSYPOA89yD6VfpYiDVKkC4BzyVdoeBkiQQcmlOBNZwVJdyc/s1600/pix_gal0.jpg 

Mula-mula sekali nak bagi tahu maksud nama HIDAYAH..pada kengkawan..tahu tak maksud hidayah? Meh kita selami maksudnya:-
Hidayah - Petunjuk - Guidance

Apa pula maksud HIDAYAH melalui Al-Quran eh?
Maksud Hidayah dari AlQur'an:
Terjemah ayat," sesungguhnya telah datang dari Tuhanmu bukti2 yg terang, maka barangsiapa yg melihat bukti2 itu (hidayah), maka bermanfa'atlah bagi dirinya.."

Rasanya dah ramai dah yang tahu cerita sal cerita Isteri seorang pemain bolasepak Singapura (Ketua Pasukan) yang menggelar Safee Sali dan Amirulhadi sebagai MONYET..rasanya nama HIDAYAH itu tak sesuai kot dengan orang tuan punya badan..nama CANTIK perangai sangat BURUK..menggelar manusia sebagai monyet menunjukkan beliau seperti tidak menerima hidayah dan tak bertamadun..

Silap besar la dia tu TWEET macam tu.."2 Monkeys in the pitch..bicycle kick konon..Booooo!!!"..dalam dunia internet ni mudah je nak tahu..dia rasa agaknya orang tak kan tahu apa yang dia tweetkan tu..dan dengar khabar akaun twitternya dah ditutup sebab mendapat KRITIKAN dan KUTUKAN..memang patot pon..kerana mulut badan binasa..sesuai sangat..dan kalau dia mintak maaf sekalipun ORANG MALAYSIA boleh terima ke? belum tentu hidayah ooooiiiiii.. 

Kalau orang lain cakap macam tu kat dia..rasanya dia melenting tak? @hidayah? fikir-fikirkanlah..jangan sampai anda menyebabkan permusuhan antara Malaysia dan Singapura..rasanya Malaysia mampu menerima kekalahan..tapi kalau menggelar manusia dengan panggilan MONYET tak de siapa yang mampu menerimanya..rasanya lepas ni..kalau Pasukan Singapura datang ke Malaysia akan wujud PROVOKASI..semuanya atas sebab-sebab si HIDAYAH yang takde hidayah ni..Nama anda CANTIK tapi tutur kata? Sangat teruk dan buruk..Buktikan nama anda sebaik sikap dan sifat anda..semoga mendapat hidayah..Amin..


Mengenai Penulis:

Kaki Wayang mula terlibat dan serius dalam dunia penulisan kreatif sejak tahun 2006. Beliau juga terlibat dalam penciptaan lagu dan lirik lagu Nasyid dan pernah menjulang nama Politeknik Muadzam Shah apabila menjuarai Pertandingan Lagu-lagu Patriotik di PNM, Kuala Lumpur pada tahun 2007.

Ikuti perkembangan terbaru beliau melalui @ Blog Paling Hangat! | Facebook

Comments
0 Comments

{ 0 Komen Membina!... read them below or add one }

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...