Edisi Sentap! Alamak Aku Dah Semakin Gemuk!

Oleh Kaki Wayang on

Aku yang kurus dan kelihatan seperti budak!

Pernah beberapa kali untuk mecuba untuk "mendietkan" diri..alamak kalau DBP (Dewan Bahasa & Pustaka) baca perkataan "mendietkan" diri tu kompom aku di cop sebagai perosak Bahasa Malaysia..ada aku kesah..minta maaf DBP..kalau dulu aku selalu berpuasa selama 3 bulan secara berturut-turut..tu sebab berat aku masa tu 40kg jer..paling naik pun 42-45kg..lepas tu turun semula..


Aku yang dah gemuk tapi tetap comel dan macho, sedikit kejambuan disitew..jambu ker!

Tapi sejak dah mula bekerja dan dah bergaji ni..rasa macam nak makan je kejenya..bayangkan dah naik 15-20kg dah..kao mampoooo? Dipendekkan cerita, nampaknya program berdiet tak berjaya sebab baru-baru ini aku telah menghadirkan diriku ke Kursus i-Kreatif kat Pantai Morib..kat Hotel Impian Morib ke haper ntah..biasalah kan kalau dah kursus..bukan bab kursus atau ilmu itu yang dititikberatkan..malah makanan senantiasa memanggil dan menggoda aku..

Korang bayangkan 6 kali makan..mak aih..kat umah pun tak makan sebanyak tu..memang nak cari nahas boto..tapi takpe..rezeki bukan datang selalu..so melantok jugalah deme..hehehe..dan hasilnya..meh kita tengok gambar i yang terbaru..tapi kan masih comel lagi occay..masih macho dan kelihatan agak jambu sedikit..puihhhh memuji diri sendiri..

Model pakaian EMZN katenyer..jangan tengok tang perut yer..

Mengenai Penulis:

Kaki Wayang mula terlibat dan serius dalam dunia penulisan kreatif sejak tahun 2006. Beliau juga terlibat dalam penciptaan lagu dan lirik lagu Nasyid dan pernah menjulang nama Politeknik Muadzam Shah apabila menjuarai Pertandingan Lagu-lagu Patriotik di PNM, Kuala Lumpur pada tahun 2007.

Ikuti perkembangan terbaru beliau melalui @ Blog Paling Hangat! | Facebook

Comments
1 Comments

{ 1 Komen Membina!... read them below or add one }

ierasha92 said...

haha~ agak t'serlah ke'chubby'an bdn tu berbanding dlu... hehehe~

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...