Edisi Sukan Hangat! Fernando Torres Rangkul Kasut Emas Euro 2012!

Oleh Kaki Wayang on


Penyerang Sepanyol, Fernando Torres memenangi kasut emas sebagai penjaring terbanyak Kejuaraan Eropah dengan menjaringkan tiga gol hanya selama 189 minit beraksi.

Artikel PALING MENARIK hari ini!


Torres meninggalkan bangku simpanan bagi menjaringkan gol ketiga Sepanyol, juga jaringan ketiga peribadi dalam kejohanan itu pada minit ke-84 dalam kemenangan 4-0 di perlawanan akhir menentang Itali. Dia turut menjaringkan dua gol pada kemenangan peringkat kumpulan 4-0 ke atas Ireland.

Enam pemain menjaringkan tiga gol dan kemenangan ditentukan berdasarkan pemain paling banyak membantu jaringan. Tiga pemain lain adalah Mario Balotelli (Itali), Alan Dzagoev (Russia), Mario Gomez (Jerman), Mario Mandzukic (Croatia) dan Cristiano Ronaldo (Portugal).

Mengenai Penulis:

Kaki Wayang mula terlibat dan serius dalam dunia penulisan kreatif sejak tahun 2006. Beliau juga terlibat dalam penciptaan lagu dan lirik lagu Nasyid dan pernah menjulang nama Politeknik Muadzam Shah apabila menjuarai Pertandingan Lagu-lagu Patriotik di PNM, Kuala Lumpur pada tahun 2007.

Ikuti perkembangan terbaru beliau melalui @ Blog Paling Hangat! | Facebook

Comments
0 Comments

{ 0 Komen Membina!... read them below or add one }

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...