Edisi Sentap! Imam Muda Masjid Jamek Pasir Gudang Kerana Tuan Guru Nik Abd Aziz - Ikuti Kupasannya!

Oleh Kaki Wayang on


Imam Muda Masjid Jamek Pasir Gudang telah di gantung kerana membenarkan Tuan Guru Nik Abd Aziz sembahyang jumaat dan menjadi iman di Masjid Jamek Pasir Gudang Johor..Masjid kat Muadzam Shah ini rasanya tidak pernah berlaku sebarang perkara seperti ini sampai dibuang atau digantung kerja..Malah kalau sesiapapun yang ada kat Masjid ni tak kiralah dia tu Dato', hatta seorang Raja sekalipun..kalau dia mampu dan tahu bab agama rasanya dia sesuai..

Pernah beberapa kali seorang Dato' (yang juga merupakan Johan Musabaqah Peringkat Kebangsaan) di minta untuk menjadi imam kat Masjid Muadzam Shah..begitu juga dengan beberapa orang guru, ustaz dan sebagainya walhal mereka tidak dilantik (tidak mempunyai surat lantikan) sekalipun..

Edisi Pengajaran! Artis Terkenal Filipina, Queenie Padilla Peluk Islam! (Most Recommended)
Edisi Hangat! Dilema Tubuh Badan Kecil, Yuyu Zulaikha Di TV9! (Most Recommended)
Edisi 18SX! Aksi Paling Hangat Abad Ini, Tak Tahan Jangan Tengok! (Most Recommended)

Psst: Semua perkara nak dipolitikkan..apalah salahnya kalau Tuan Guru menjadi Imam kat masjid kan..pemimpin kita pernah jadi Imam tak? Aku ni bukan lah pro atau anti kerajaan atau pembangkang..tapi kalau hal-hal yang berkaitan dengan agama..rasanya perlulah berikan tugas itu kepada yang lebih pakar..

Mengenai Penulis:

Kaki Wayang mula terlibat dan serius dalam dunia penulisan kreatif sejak tahun 2006. Beliau juga terlibat dalam penciptaan lagu dan lirik lagu Nasyid dan pernah menjulang nama Politeknik Muadzam Shah apabila menjuarai Pertandingan Lagu-lagu Patriotik di PNM, Kuala Lumpur pada tahun 2007.

Ikuti perkembangan terbaru beliau melalui @ Blog Paling Hangat! | Facebook

Comments
4 Comments

{ 4 Komen Membina!... read them below or add one }

Unknown said...

sy pon xsuke politik tp rasanya nik aziz tu xpakar sgt bab agama.lg pon xde tauliah/kebenaran kt masjid/kawasan tu mn leh jd imam.ayah sy imam masjid sb tu sy ckp kne ade tauliah dr pihak berwajib

Raja Muein said...

main rasa2 camtu je ke buat penilaian kat orang?

Nur Fauzi said...

"tp rasanya nik aziz tu xpakar sgt bab agama"

nice try.
jadi tauliah ini teramat penting walaupun profesor di Jabatan Syariah di sebuah IPT untuk jadi imam solat?

Wake up sir.

Aizat said...

hahaha he make me laugh ~~,"

SERIOUSLY, people don't call him TOK GURU for nothing.

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...