Edisi Kaki Wayang! 'Madagascar 3: Europe's Most Wanted' - Jom Tengok Wayang Bersama Kaki Wayang!

Oleh Kaki Wayang on


PRODUKSI DreamWorks Animation telah melancarkan klip francais filem Madagascar 3: Europe's Most Wanted yang bakal mengegarkan pawagan untuk tayangan pada musim panas tahun ini.

Masih mengekalkan watak seperti Alez, Gloria dan Melman, siri terbaru itu adalah kesinambungan daripada dua episod terdahulu iaitu Madagascar pada 2005 diikuti Madagascar: Escape 2 Africa pada 2008 yang mendapat sambutan di seluruh dunia.

Pihak Dreamworks turut juga mendedahkan filem terbaru berjudul The Rise of the Guardians yang dijadualkan untuk tayangan pada akhir tahun ini.

Diadaptasi daripada bukul hasil tulisan William Joyce, filem itu mengisahkan mengenai roh jahat yang cuba mengambil alih pemerintahan dunia.

Watak-wtak seperti Santa, Easter Bunny, Sandman dan Jack Frost yang ditugaskan untuk melindungi kanak-kanak.

Diarahkan oleh Peter Ramsay, filem animasi itu turut menggunakan khidmat pelakon seperti Alec Baldwin, hugh Jackman dan Jude Law yang menyumbang suara mereka.

"Watak-watak yang dipamerkan dalam filem berkenaan telah dikenali oleh semua masyarakat dan kita pernah menontonnya. Ia adalah sebuah filem yang akan diminati oleh kanak-kanak," ujarnya.

Mengenai Penulis:

Kaki Wayang mula terlibat dan serius dalam dunia penulisan kreatif sejak tahun 2006. Beliau juga terlibat dalam penciptaan lagu dan lirik lagu Nasyid dan pernah menjulang nama Politeknik Muadzam Shah apabila menjuarai Pertandingan Lagu-lagu Patriotik di PNM, Kuala Lumpur pada tahun 2007.

Ikuti perkembangan terbaru beliau melalui @ Blog Paling Hangat! | Facebook

Comments
2 Comments

{ 2 Komen Membina!... read them below or add one }

AliaNajwa said...

aa nk tengok!

Kaki Wayang said...

Jom tengok..ingat nanti nak buat contest sal Wayang..leh bagi tiket free..

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...