Edisi Informasi! Tahukah Anda Coklat, Tiram, Asparagus Rangsang Seks?

Oleh Kaki Wayang on


SOALAN

SAYA telah berkahwin selama tiga bulan. Masalah saya ialah setiap kali bersama suami, saya tiada rasa apa-apa. Tiada yang seronok pun. Adakah saya tidak normal? Hal ini membuatkan saya tidak bersemangat setiap kali suami mahu bersama? Ada ke ubat untuk masalah saya ini?


JAWAPAN

Terlebih dahulu saya ingin mengucapkan ribuan terima kasih atas soalan saudari mengenai masalah hubungan seksual suami isteri. Tempoh tiga bulan berkahwin masih muda dan banyak lagi yang saudari dan suami belum ketahui berkenaan hubungan seks. Anda berdua masih dianggap 'Pengantin Baru'. Mungkin masih tidak lambat untuk saya mengucapkan tahniah kepada anda berdua yang baharu menjalani gerbang berumah tangga. Saya kira terdapat juga segelintir wanita yang tidak mengalami klimaks melalui hubungan seks. Klimaks atau rasa seronok ini dipanggil dalam istilah perubatan sebagai orgasma ('orgasm'). Jangan gusar dan yakinlah pada diri sendiri bahawa saudari adalah seorang wanita yang normal. Saudari sepatutnya berbincang secara terbuka dengan suami mengenai perkara ini agar beliau lebih memahami. Perasaan kebimbangan terhadap perkara negatif berkait hubungan seks yang anda pernah dengar juga perlu diketepikan. Kelak, anda akan mula mengenali keseronokan hubungan seks suami isteri. Tanamkan semangat yang kental dan usaha bersungguh-sungguh untuk mengatasi masalah ini. Justeru, kemesraan dan kepuasan hubungan seks sewajarnya dinikmati kedua-dua belah pihak.

Mengenai Penulis:

Kaki Wayang mula terlibat dan serius dalam dunia penulisan kreatif sejak tahun 2006. Beliau juga terlibat dalam penciptaan lagu dan lirik lagu Nasyid dan pernah menjulang nama Politeknik Muadzam Shah apabila menjuarai Pertandingan Lagu-lagu Patriotik di PNM, Kuala Lumpur pada tahun 2007.

Ikuti perkembangan terbaru beliau melalui @ Blog Paling Hangat! | Facebook

Comments
0 Comments

{ 0 Komen Membina!... read them below or add one }

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...