Edisi Tips Hangat! Bagaimana Untuk Membuang Timeline dari Facebook Page anda!

Oleh Kaki Wayang on

Assalammualaikum Warahmatulahi Wabarakatuh..

Korang amacam? Sihat? Pertamanya syukur kepada Allah S.W.T meminjamkan lagi sehari untuk kita semua terus menetap dibumi Allah S.W.T ini bagi menjalankan perintah-perintah dan tanggungjawab sebagai Khalifah Allah S.W.T..tahniah dan terima kasih kerana masih lagi sudi menjenguk blog yang serba kamil ini..

Berbalik kepada tajuk Bagaimana Untuk Membuang Timeline dari Facebook Page anda!..setelah beberapa kali mencuba dan mencari serta mengkaji akan keberkesanan TOOLS dan add ons ini..akhirnya, berjaya juga untuk aku meng”remove” (sila abaikan bahasa rojak itew) timeline aku itu..


Caranya amat mudah sekali..apa yang korang perlu buat..pertamanya pilih BROWSER..maksudnya, browser apa yang korang guna dalam PC korang..kalau ketiga-tiga Browser seperti Mozilla Firefox, Internet Explorer dan Google Chrome dipasangkan dalam PC korang..Sila pilih salah satu berdasarkan gambar (terdapat link dan add ons) di bawah.

    

Setelah itu, ikut arahan..
  1. Ikut arahan – Allow add ons untuk dimuat turun ke browser anda
  2. Install (pasang)
  3. Restart PC (jika perlu)
  4. Buka Facebook anda, kemudian klik pada profile anda..tahniah Timeline anda kini sudah berjaya dibuang.

Mengenai Penulis:

Kaki Wayang mula terlibat dan serius dalam dunia penulisan kreatif sejak tahun 2006. Beliau juga terlibat dalam penciptaan lagu dan lirik lagu Nasyid dan pernah menjulang nama Politeknik Muadzam Shah apabila menjuarai Pertandingan Lagu-lagu Patriotik di PNM, Kuala Lumpur pada tahun 2007.

Ikuti perkembangan terbaru beliau melalui @ Blog Paling Hangat! | Facebook

Comments
0 Comments

{ 0 Komen Membina!... read them below or add one }

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...