Edisi Hangat! Pelarasan Gaji, Skim Tangga Gaji dan Kenaikan Pangkat Secara Time Based Untuk Guru- Serius Hangat!

Oleh Kaki Wayang on


Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata kira-kira 480,000 guru di seluruh negara dijangka menerima khabar gembira berhubung penyelarasan skim tangga gaji dan kenaikan pangkat secara ‘time based’ dalam tempoh terdekat.

Timbalan Perdana Menteri berkata, Kementerian Pelajaran sedang menunggu butiran mengenai penyelarasan itu daripada Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) sebelum diumumkan sepenuhnya.


Katanya, penyelarasan itu selaras pengumuman Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, berhubung penambahbaikan Skim Saraan Malaysia (SSM) dengan kenaikan gaji kakitangan awam antara tujuh hingga 13 peratus. 

“Penyelarasan ini sebagai penghargaan kerajaan buat guru dan pegawai dalam sektor pendidikan daripada satu pertiga jumlah keseluruhan penjawat awam negara ini.

Mengenai Penulis:

Kaki Wayang mula terlibat dan serius dalam dunia penulisan kreatif sejak tahun 2006. Beliau juga terlibat dalam penciptaan lagu dan lirik lagu Nasyid dan pernah menjulang nama Politeknik Muadzam Shah apabila menjuarai Pertandingan Lagu-lagu Patriotik di PNM, Kuala Lumpur pada tahun 2007.

Ikuti perkembangan terbaru beliau melalui @ Blog Paling Hangat! | Facebook

Comments
0 Comments

{ 0 Komen Membina!... read them below or add one }

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...