Edisi Terkini! Struktur Gaji Baru SSM 2012 Mengikut Struktur Gaji Minimum - Maksimum!

Oleh Kaki Wayang on

Pertamanya terima kasih diucapkan kepada Mat Kedah atas Struktur Gaji SSM yang diberikan ini..berikut merupakan struktur gaji baru SSM selepas kenaikan 13% mengikut Struktur Gaji Minimum - Maksimum.


Nampak macam banyak je kan..tahniah kepada semua Kakitangan Awam..dan terima kasih diucapkan kepada Perdana Menteri atas kenaikan dan pelarasan ini..

Mengenai Penulis:

Kaki Wayang mula terlibat dan serius dalam dunia penulisan kreatif sejak tahun 2006. Beliau juga terlibat dalam penciptaan lagu dan lirik lagu Nasyid dan pernah menjulang nama Politeknik Muadzam Shah apabila menjuarai Pertandingan Lagu-lagu Patriotik di PNM, Kuala Lumpur pada tahun 2007.

Ikuti perkembangan terbaru beliau melalui @ Blog Paling Hangat! | Facebook

Comments
7 Comments

{ 7 Komen Membina!... read them below or add one }

sayuty said...

apa2 pun TQ atas segala maklumat

Mohd Zikri Bin Samngani said...

Salam dan tahniah diucapkan kepada sape yg buat jadual diatas,

mmg pada mulanya sblm sy lihat jadual ini sy dah pun kira, mmg mcm ni la outputnya.
tp bila difikirkan semula ianya mcm xlogik, sbb:

kenaikan 13% tu dimulakan dari tangga gaji semasa seseorang bukannya dari tangga gaji awal, ia akan beri kesan beza pada setiap tangga. contoh 13% dari T5 lepas tu tambah plak KGT 225 setiap tahun.

kesannya gaji setiap tahun seseorg tu xsama dgn T yg lain. Jap lg tahun 2020 kerani buat gaji ko tanya "ko T berapa skrg" jenuh le nak tgk balik 2012 ko T berapa. sepatutnya kenaikan perlu selaras dari T1 x13% lagi dan setiap tahun KGT ialah 225, br le selaras. bermakna akan ada jadual baru. akan dtg org akan maklum bhw T5 = 2816, T7 = 3266, contoh je.

mintak maaf, ni hanya pandangan

hyunHMK said...

saya pun tak rasa pengiraan macam nie... naik 13% tu dah betol. tapi takkan KTG mula naik tahun 2013. so xselaras ler seperti PM cakap semalam. bagi saya selepas naik 13% kena naikkan lagi KGT yg ditetap cth 225 bila kenaikan tahunan mula

Daddy Cool said...

Betul la, macam mana pulak gaji pegawai yang berada di P2, P3, takde pulak dinyatakan, itu semua di P1 kan...konfius plak, tunggu pekeliling jer la...

Mafia Kering said...

syok juga ya meneka dalam kesamaran,kita harap yang terbaik

siaofongting said...

setuju.. kalau pengiraan itu adalah mengikut jadual di atas.. nanti banyak masalah yang timbul kerana setiap guru ada gaji yang berbeza mengikut tangga masing-masing.. ini akan menyusahkan hal -hal tertentu misalnya dari segi menyemak balik gaji yang dinyatakan oleh guru semasa membuat tuntutan pengawasan peperiksaan UPSR/PMR/SPM/STPM..

Faridah Hanim said...

yup betull..tunggu je pekeliling untuk kesahihan.

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...