Edisi Tips! Tips Meningkatkan Trafik Blog dengan berkesan - Trafik Maintain 10k Sehari!

Oleh Kaki Wayang on


Alhamdulillah..setelah 3 hari berusaha untuk mengekalkan trafik yang begitu payah nak dicapai..akhirnya berjaya juga kekalkan Pageviews 10,000 sehari (Statistik Google) - Statistik Nuffnang seperti di atas..dan yang paling penting Unique Views (UV) aku maintain 1000++ UV sehari..


Terima kasih sekali lagi kepada semua pembaca yang dating menyokong dan berkunjung ke blog saya yang tak cantik, tak hebat dan tak retis ni..tanpa korang siapalah aku..”tacink” pula pepagi ni..

Macam mana ek nak dapatkan trafik yang “sedikit” itu? Kejap..apa itu trafik? Trafik adalah keadaan lalulintas di Kuala Lumpur (Sila abaikan carutan ini)..Saya tak nak bagi maksud jelas dan tepat apa itu trafik..Cuma korang kena faham..TRAFIK bermaksud DUIT..lebih banyak trafik yang korang dapat maknanya lebih lah pendapatan korang kat Nuffnang atau Advertlets atau Google Adsense..

Berbalik kepada tajuk sebenar..Apa kata korang kalau nak “mengeping” entri korang..biasanya korang ping kat mana? Kat Facebook eh? Apa kata mulai dari sekarang korang kekalkan ping kat FB (Cuma elakkan dari spam wall yer – Pak Cik Google tak suka)..dah ping kat situ, korang tambahkan satu dua lagi ping kat Busuk.Org, OhBelog.com, Apesal.com atau kat Kartikel.Com..


Most recommended korang ping kat Busuk.Org..insyaAllah pas ni korang akan dapat lebih trafik dari yang biasa korang dapat..cuba korang tengok gambar kat atas..kebanyakan sumber trafik yang saya dapat adalah dengan mengeping kat Busuk.Org

Langkah seterusnya, kalau dah dapat trafik beriban tu..pastu dapat cek Nuffnang..silkan lah hulur kat saya sikit yer..ngeh, ngeh..sekian tips dari blogger tak hebat..

Mengenai Penulis:

Kaki Wayang mula terlibat dan serius dalam dunia penulisan kreatif sejak tahun 2006. Beliau juga terlibat dalam penciptaan lagu dan lirik lagu Nasyid dan pernah menjulang nama Politeknik Muadzam Shah apabila menjuarai Pertandingan Lagu-lagu Patriotik di PNM, Kuala Lumpur pada tahun 2007.

Ikuti perkembangan terbaru beliau melalui @ Blog Paling Hangat! | Facebook

Comments
6 Comments

{ 6 Komen Membina!... read them below or add one }

MAY said...

busuk.org?

Kaki Wayang said...

Yup...Kenapa? tak percaya? ke tak percaya dengan namanya BUSUK? cuba anda klik link itu dan cuba ping..baru anda akan tahu apa itu busuk..

TQ Cik May datang mengomen..

Myvitrd said...

busuk.org memang salah satu penyumbang trafik aku juga.. hehehe

Kaki Wayang said...

Hehehehe..Blogger hebat macam MyViTRD memanglaa hebat..dah tak payah pakai BUSUK.ORG dah pun..konfem ramai yang masuk...

Razil Tahir said...

time kasih sharing tips!
huhuhuhu blogger baru cam saye dapat belajar.. :)
cool...

Kaki Wayang said...

Im newbie..tq for the good info..

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...